Brand sprint-työpajasarja

Brändistä on puhuttu jo kasarilta asti, joten jokainen alalla toimiva ymmärtää miksi brändääminen on tärkeää. Hyvin hallittu brändi erottelee, jää mieleen, viestii oikeista asioista ja parhaimmillaan nostaa organisaation uudelle tasolle. Mutta miten aloittaa brändäysprojekti? Kestääkö projekti kauan? Ketä pitää ottaa mukaan hankkeeseen? Saadaanko päätöksiä tehtyä helposti?

Apunasi projektin joka vaiheessa

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Petteri Laamo

Strategist / Founder

040 194 4421

Mikä brand sprint?

Brand sprint on intensiivinen työpajasarja, jonka tavoitteena on kiteyttää organisaation ydin ja tarjota eväät visuaalisen ilmeen suunnitteluprojektille.

Työskentelyssä hyödynnetään Googlen kehittämää menetelmää, jolla Google on jo vuosia sparrannut sijoitusyhtiöitään.

Miksi brand sprint?

Brand sprint tehokas ja perusteellinen tapa käynnistää yritysilmeen uudistusprojekti. Menetelmän etuja ovat tehokkuus ja hyvin hallittu päätöksenteko. Prosessilla saadaan brändinrakennuksen kulmakivet hiottua kuntoon alle viikossa ja kaikki osallistujat on osallistettu ja viikon lopussa tiimillä on selkeä kuva organisaation brändin ytimestä.

Miten brand sprint etenee?

Työpajasarja pidetään neljänä mielellään peräkkäisenä päivänä, jotta uudistukseen sitoutunut tiimi pystyy työskentelemään intensiivisesti ja asialle omistautuneesti tiiviissä tahdissa. Jokainen työpajapäivä alkaa aamusta ja kestää noin puoli päivää.

Työpajoihin on hyvä osallistua kaikki päätöksentekoon vaikuttavat henkilöt. Redandbluen osalta tiimiin osallistuu työpajan fasilitaattori ja mahdollisesti toinen suunnittelija.

Työpajoihin voidaan kutsua vierailevia asiantuntijoita aiheen ympäriltä.

Mitä brand sprintistä jää käteen?

Sprintin jälkeen koko tiimillä on selkeä näkemys siitä mitä brändin tulee viestiä ja mihin brändin olemus kiteytyy. Perinteisesti brändityössä kiteytettävät osiot kuten missio, visio ja arvot määritetään nykyaikaisella twistillä.

Sprintin ansiosta on helppo siirtyä varsinaiseen suunnitteluvaiheeseen, koska kaikilla osapuolilla on samanlainen ymmärrys brändin ytimestä.

Tekemiämme Brand sprinttejä