Hero image

Collaboratorio

Työn suunnittelu ja tuotanto: Red & Blue Oy

Asiakas: Collaboratorio

Kilpailukategoria: Paras Design, Paras pienen budjetin verkkopalvelu

Linkki kilpailutyöhön: https://collaboratorio.fi

Lähtökohdat

Collaboratorio luo kauniita elinympäristöjä nykyaikaisen ihmisen tarpeisiin luonnollisia ja ekologisia materiaaleja käyttäen, paikkaa ja sen historiaa kunnioittaen. Yritys on aloittanut vasta neljä vuotta sitten, mutta onnistunut luomaan vaikuttavan työnäytekokoelman nopeassa ajassa.

Collaboratorion verkkopresenssi oli jäänyt tiiviin tekemisen ja kasvun jalkoihin. Google ei juuri noteerannut sivustoa, ja upeat työnäytteet eivät saaneet ansaitsemaansa huomiota. Yksityisasiakkaat eivät löytäneet tietään perille.

Verkkopalvelu myytiin hintaan 8790€, joka sisälsi julkaisujärjestelmän päälle rakennetut dynaamiset sivupohjat sekä työnäytteiden koontisivut.

Strategia

Autoimme Collaboratoriota luomaan verkkopalvelun, joka toimii galleriana vaikuttaville työnäytteille. Emme halunneet nostaa verkkosivuston visuaalisuutta pääosaan, vaan annamme mallinnusten ja arkkitehtuuristen ideoiden puhua puolestaan.

Luova idea ja toteutus

Rakensimme verkkosivuudistuksen WordPress-julkaisujärjestelmän päälle, jonka ansiosta sivuston ylläpito on jouhevaa ja yksinkertaista. Modulaaristen elementtien ansiosta sivupohjia pystyy helposti muokkaamaan, haluttuja sisältöjä korostamaan sekä esittelemään monenlaisia projekteja.

Suunnittelussa kiinnitimme huomiota pieniin visuaalisiin yksityiskohtiin, jotka luovat ilmeestä persoonallisen. Lopputulos on visuaalisesti moderni, selkeä ja klassinen.
Autoimme palvelun konseptoinnissa, käyttöliittymäsuunnittelussa, visuaalisessa ilmeessä, teknisessä kehityksessä sekä jatkossa myös pienkehitys- ja tukipalveluissa.
Google-näkyvyyden parantaminen ja uusi presenssi alkoivat tuottaa tulosta välittömästi sivujen julkaisun jälkeen.

Tulokset

Julkaisun jälkeen sivusto on noussut orgaanisesti tärkeillä avainsanoilla top 3 -sijoille Googlessa. Sen myötä se on onnistunut tavoittamaan entistä paremmin kohderyhmiään ja kävijämäärät ovatkin olleet tasaisessa kasvussa julkaisusta lähtien. Kasvua kävijämäärissä on kvartaalitasolla ollut parhaimmillaan 107 %. Suomen lisäksi sivusto on tavoittanut runsaasti kansainvälistä yleisöä – esimerkiksi reilut 7 % kävijöistä on ollut Yhdysvalloista, 6 % Saksasta ja 5 % Kiinasta.

Lisäksi Collaboratorio.fi sai Awwwards-verkkosivustolla kunniamaininnan ja Mobile Excellence -sertifikaatin. Awwwards.com on kansainvälinen sivusto, jossa käyttettävyyden ja designin asiantuntijat arvioivat sivustolla julkaistuja verkkosivustoja niiden ulkoasun, käytettävyyden, luovuuden ja innovatiivisuuden perusteella.