Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten MMA:n verkkopalvelun uudistus

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on myynnin ja markkinoinnin alan tiennäyttäjä yhdessä jäsentensä kanssa. Redandblue pääsi uudistamaan MMA:n brändin, kuvamaailman ja verkkopalvelun kokonaisvaltaisesti 2020. Vastaamme myös sivuston jatkokehityksestä.

MMA – verkkopalvelun uudistus

Työn suunnittelu ja tuotanto: Red & Blue Oy

Asiakas: Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA

Kilpailukategoria: Paras Design

Linkki kilpailutyöhön: https://mma.fi

Lähtökohdat

MMA.fi on sivu myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten järjestölle. MMA toimii alan tiennäyttäjä yhdessä jäsentensä kanssa. Tarkoituksena on tarjota parasta sisältöä ja toimintaa sekä jäsenille, kumppaneille että medialle.

Uuden verkkopalvelun toivottiin olevan visuaalisesti samassa linjassa uuden brändi-identiteetin kanssa: Raikas, rohkea, erottuva ja helposti lähestyttävä. Sivuston tuli olla saavutettava sekä houkutella uutta jäsenkuntaa. Uudistuksessa oli tärkeää puhutella MMA:n jäsenistöä ja luoda sopivan särmikäs ja samaistuttava ilme.

Strategia

Sivustouudistuksen myötä haluttiin luoda käyttäjille entistä enemmän arvoa ja tehdä tieto helposti löydettäväksi. Palvelun rakennetta haluttiin päivittää käyttäjälähtöisemmäksi ja elävämmäksi. Palveluun vuosien varrella rakentuneita sivuja haluttiin tiivistää ja yhdistää selkeämmän rakenteen aikaansaamiseksi. Sivuston ilmeen haluttiin olevan nuorekkaampi, raikkaampi ja kiinnostava.

Palvelun alustaksi valittiin helppokäyttöinen WordPress, johon tehtiin modulaarinen Gutenberg-lohkoja hyödyntävä ratkaisu. Käyttäjä voi koota verkkosivumoduuleita hyödyntäen erilaisia sivupohjia ja muokata sivun rakennetta haluamallaan tavalla.

Luova idea ja toteutus

 

Sivuston teknisessä toteutuksessa lähtökohtana oli 15 sivuston multisite -kokonaisuus, joka koostuu pääsivustosta ja jäsenyhdistysten sivustoista. Sivustolle tehtiin räätälöity Lyyti-integraatio tapahtumien osalta. Lisäksi loimme sivuston ylläpitäjille eri käyttäjätasot, tietyillä tunnuksilla pääsee editoimaan vain tiettyjä sivuston toiminnallisuuksia/sisältöjä. Sivustolle kehitettiin edistynyt lomaketyökalu, joka on integroitu Microsoft Dynamics CRM -järjestelmään. Sisällöntuotannon osalta vanhoilta sivuilta tuotiin uutiset ja blogit massatuontina uudelle sivustolle. Teimme myös sivuston käyttöä ja tiedon löytymistä helpottavan ehdottavan hakutoiminnallisuuden.

Visuaalisia yksityiskohtia hiottiin ja personoitiin tarkasti, jotta ulkoasu olisi kauttaaltaan linjassa ilmeen kanssa.

Tulokset

MMA kertoo, että käyttäjäpalaute uudesta verkkopalvelusta ollut lähes poikkeuksetta erittäin positiivista. Julkaisun jälkeen kävijät onkin saatu viihtymään sivustolla paremmin kuin aiemmin. Esimerkiksi sivustolla vietetty aika on noussut keskimäärin 25 % käyttösessiota kohden ja yhdellä käynnillä katsottujen sivujen määrä on kasvanut 35 %.

Uudistus noteerattiin myös mm. Kauppalehdessä , Myynti ja Markkinointi-lehdessä sekä sosiaalisessa mediassa.