Palvelumuotoilu ja kehitys

Jotta loistava idea pääsisi oikeuksiinsa, vaatii se ammattitaitoisen ja luovan muodon. Digitaalisten palveluiden kohdalla muotoilu ei ole pelkästään sitä, miltä se näyttää. Sen pitää myös toimia ja tuntua kokemuksena hyvältä. Laadukas konsepti on ydin, jonka päälle innostava suunnittelu ja kiehtova käyttökokemus rakennetaan.

Konseptisuunnittelu

Konsepti luo muodon tavoitteellesi. Digitaalista palvelua konseptoidessa määrittelemme palvelulle käyttäjäpersoonat ja tärkeimmät käyttötapaukset sekä positioimme palvelun suhteessa kilpailijoihin. Konseptivaiheessa voidaan miettiä myös palvelun liiketoimintamallia ja ydintoiminnallisuuksia.

Käyttöliittymäsuunnittelu ja prototyypit

Hyvin suunnitellun käyttöliittymään tunnistaa intuitiivisuudesta. Asioita ei pidä turhaan pohtia, kun homma vaan luistaa. Laadukas, sulava käyttöliittymä on yrityksesi kilpailuetu, ei kulu. Hyvin suunniteltu käyttöliittymä erottaa palvelun muista, lisää käyttömukavuutta ja parantaa konversiota.

Kitkemme mahdolliset kompastuskivet pois tuotteesta jo rautalankavaiheessa. Näin niistä ei jää jäännöksiä tekniseen tuotantoon. Parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi voidaan valmisteilla olevaa palvelua tai sivustoa testata loppukäyttäjillä käytettävyystutkimuksella.

Web Design

Verkkopalveluiden suunnittelu on visuaalisuutta, joka palvelee käyttäjää. Käyttöliittymävaiheen jälkeen luomamme verkkopalvelu, mobiilisovellus tai digitaalinen tuote saa brändisi mukaisen visuaalisen ulkoasunsa. Yhtenäiset elementit pitävät digitaaliset tuotteet yhdenmukaisina ja loogisina käyttää.

Tekninen toteutus

Laitteet ovat itsessään tyhmiä, mutta erinomaisia seuraamaan ohjeita. Hyvä ohjelmointi, eli koodi, tekee raudasta parhaimmillaan yli-inhimillisen älykkään. Tiukkaan koodiin nojaava ratkaisu osaa ennakoida, huomioida ja tarjota ratkaisuja käyttäjillesi – mahdollisimman fiksusti ja kevyesti. Se tekee palvelusi toiminnasta takuuvarmaa ja kevyttä.

Tekninen ylläpito ja jatkokehitys

Julkaistun palvelun toiminnallisuuden turvaaminen jatkossa on tärkeää. Katkokset palvelussa voivat merkitä menetettyjä asiakkuuksia ja maksaa merkittäviä summia. Palvelu ei myöskään ole koskaan täysin valmis. Menestyvä tuote vaatii jatkuvaa tarkkailua sekä jatkokehitystä. Kun jätät ylläpidon ja jatkokehityksen huoleksemme, on palvelun toiminnallisuus sekä elinkaari maksimoitu. Ja sinä voit keskittyä olennaiseen.

Tilaa uutiskirjeemme