Duuers – täysin uusi tapa tehdä tarjouksia

Lähtötilanne

Tarjoukset ovat välttämätön paha. Niitä on pakko kirjoittaa, tarjousten on pakko johtaa kauppaan, mutta niiden tekeminen usein hautautuu muun työn alle. Siksi yrittäjät kirjoittavat tarjouksia usein iltaisin ja viikonloppuisin.

Tarjousten tekemiseen ei ole olemassa järkeviä apuvälineitä. Usein yrittäjä avaa vanhan Word- tai Excel-lomakkeen, ja alkaa kirjoittamaan tarjousta vanhan päälle. Välillä joutuu etsimään aikaisempia tarjouksia, joista kopioidaan tekstikappaleita uuteen tarjoukseen. Inhimillisten virheiden määrä kasvaa, mitä laajempi tarjousdokumentista tulee. Kaikilla yrittäjillä ei myöskään hyvää kuvaa juridiikasta ja oikeuksista, joten joissain tapauksissa tarjoukset altistivat yrittäjän epäedulliseen asemaan.

Brief

Seuraamalla yrittäjiä saatiin selville, että yrittäjät tuskailevat tarjousten kirjoittamisen kanssa. Haluttiin luoda ohjelmisto, joka auttaa tarjousten laatimisessa.

Duuers Design Sprint
Duuers Design Sprint

redandbluen rooli

Päätimme aloittaa viikon mittaisen design sprintin, jonka aikana suunnittelimme tuotteen kriittisistä toiminnoista ensimmäisen prototyypin ja testasimme tuotetta loppukäyttäjillä. Loimme ensimmäisen toimivan demon tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Tuotteella huomattiin olevan selkeää markkinapotentiaalia.

Sprintin jälkeen loimme Duuers-yritykselle ja tuotteelle graafisen ilmeen, ja viimeistelimme tuotteen käyttökokemuksen ketterää suunnitteluperiaatetta hyödyntäen. Tuotetta kehitetään edelleen jatkuvassa yhteistyössä.

  • Design sprintin johtaminen
  • Konseptisuunnittelu
  • Palvelumuotoilu
  • Käyttöliittymäsuunnittelu
  • Visuaalinen käyttöliittymä
  • Käyttäjätutkimus
  • Brändin kehitys
  • Graafinen ilme ja kuvakonsepti
  • Copywriting
Miten tehdä tarjousten hallinnasta helppoa?

Palvelun käyttökokemus

Lähdimme kehittämään tuotetta, joka mullistaa yrittäjien tavan lähettää ja hallita tarjouksia. Tuotteesta on suunniteltu helppokäyttöinen ja yrittäjän arkea helpottava. Tuotteen kehityksessä on mukana useita rakennusalan yrittäjiä, jotka testaavat käyttökokemusta ja auttavat kehittämään tuotteesta entistä parempaa.

 

Mitä saavutimme kahdeksassa kuukaudessa?

Tulokset

Loimme yhdessä asiakkaamme kanssa täysin uudenlaisen palvelun alkusysäyksestä ensimmäiseen testiversioon kahdeksassa kuukaudessa.

Vaikka palvelua ei ole vielä olemassa, tuotetta on saatu myytyä jo yli 30 kappaletta pelkkien prototyyppien avulla.

Ensimmäinen Beta-versio tuotteesta julkaistaan syksyllä 2017.

Ota yhteyttä

Petteri Laamo

Strategi / Perustaja

 

040 1944421

petteri@redandblue.fi

KonseptisuunnitteluTekninen kehitysUI/UXVisuaalinen suunnittelu

Fortum Charge & Drive

Brändin kehittäminenDesign SprintKäyttäjätutkimusKonseptisuunnitteluKuvakonseptiPalvelumuotoiluTekninen kehitysTekstisuunnitteluUI/UXVisuaalinen suunnittelu

Duuers

Brändin kehittäminenKäyttöliittymätestausKonseptisuunnitteluKuvakonseptiPalvelumuotoiluTekninen kehitysTekstisuunnitteluUI/UXVisuaalinen suunnittelu

Emce 365