Kuvituskonsepti Suomalaisen Työn Liitolle

Hero image

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalainen työ voi hyvin ja että työ menestyy Suomessa. STL:n keskeinen tehtävä on kannustaa valitsemaan työtä Suomeen.

Suomalaisen Työn Liiton brändiperhe koostuu useasta eri brändistä: Suomalaisen Työn Liitto, Design from Finland, Avainlippu ja Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Liitolla oli näille kaikille käytössä vain logot, suppea väripaletti ja yksittäinen raitakuvio.

Ilmeeseen kaivattiin laajempaa kuvituskonseptia, joka yhdistäisi kaikki brändit, mutta samalla antaisi niille yksilöllistä vapautta esimerkiksi värien käytön osalta. Myös sosiaalisen median viestintään kaivattiin konseptia erityisesti infografiikan ja tutkimusdatan esittämiseen. Kampanjakokonaisuuksille ja blogikuvituksille tarvittiin lisäksi oma kuvitustyyli.

Lähdimme suunnittelemaan STL:lle laajennetun väripaletin, jossa jokaiselle brändille on omat tukivärinsä STL:n sinisen ohella.

Kuviksille suunniteltiin useampi eri tarkkuustaso eri käyttötarpeita varten. Blogi- ja lehtikuvituksissa käytetään tarkempaa kuvituskuvaa ja infografiikassa yksinkertaisempaa viivapiirrosta. Lisäksi suunnittelimme kirjaston erilaisia kuvituskuoseja ja -elementtejä, joita voi yhdistellä PPT-esityksissä ja somekuvissa. Kuvituskonseptista saatiin runsas ja monipuolinen, ja asiakkaan on ollut helppo hyödyntää sitä kuvakirjastomaisuutensa takia itse moneen eri käyttötarkoitukseen.

Kuvituskonspetin pohjalta tehtiin Suomalaisen Työn Liitolle myös uudet kirje- ja lomakepohjat, erilaisia roll-uppeja, ppt-esityspohjia, kuvitetut henkilöstökuvat ja sertifikaattipohjat.