Maaseudun Sivistysliiton brändi- ja verkkopalvelu-uudistus

Maaseudun Sivistysliitto on aikuiskoulutus- ja kulttuurijärjestö, joka tukee ihmisenä kasvua, luovuutta, aktiivista kansalaisyhteiskuntaa ja maaseudun elinvoimaa.

MSL vaalii maa- ja kylähenkistä elämäntapaa, ihmisten omaehtoisesta kasvua, luovuutta, yhdenvertaisuutta sekä ihmisen ja luonnon välistä vuorovaikutusta ja kumppanuutta. MSL:n arvot perustuvat ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestäville paikallisesti, kansallisesti ja maailmanlaajuisesti rakentuville yhteisöille ja ylisukupolvisille arvoille.

Redandblue pääsi uudistamaan MSL:n brändin ja verkkopalvelut. Brändi-ilmeestä toivottiin iloista, runsasta, rouheaa ja värikästä. Uudistettu brändi nojaa monivärisiin käsin piirrettyihin kuvituksiin ja runsaaseen väripalettiin. Fontiksi valittiin käsin kirjoitetun oloinen Gig ja sen pariksi luettava ja selkeä Wigrum. Logoa päivitettiin hiukan värin ja muodon osalta.

Verkkosivustokokonaisuus koostuu neljän eri sivuston multisite-toteutuksesta (msl.fi, ajatuspajaalkio.fi, karhufestivaali.fi ja itetaide.fi).

Palvelu konseptointiin yhteisissä työpajoissa, joiden pohjalta loimme sivustolle käyttöliittymäprototyypit ja visuaalisuuden. Toiminnallisuudet suunnitelimme WordPressin Gutenberg-lohkoiksi, joita voidaan hyödyntää kaikilla saman sivustokokonaisuuden eri alasivustoilla. MSL voi toteutuksen kautta luoda hallinnasta itse rajattoman määrän uusia verkkosivstoja, jotka käyttävät MSL:lle luotua custom-teemaa ja toiminnallisuuksia. Tapahtumia ja uutisia voidaan hakea multisiten eri sivustojen välillä listauksiin. Monipuoliset Gutenberg-lohkot mahdollistavat rikkaan sisällöntuotannon ja lukuisien erilaisten sivujen luomisen.

Tutustu sivustoon

msl.fi