MMA:n brändi- ja verkkopalvelu-uudistus

Hero image

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on myynnin ja markkinoinnin alan tiennäyttäjä yhdessä jäsentensä kanssa. Redandblue pääsi uudistamaan MMA:n brändin, kuvamaailman ja verkkopalvelun kokonaisvaltaisesti. Vastaamme myös sivuston jatkokehityksestä.

Uuden visuaalisen ilmeen haluttiin olevan raikas, rohkea, erottuva ja helposti lähestyttävä. Uudistuksessa oli tärkeää puhutella MMA:n jäsenistöä ja luoda sopivan särmikäs ja samaistuttava ilme. Logo haluttiin kuitenkin säilyttää ennallaan. Uuden ilmeen suunnittelu sisälsi värimaailman, typografian sekä kuva- ja kuvituskonseptien suunnittelun ja toteutuksen. Valokuvat on ottanut Maija Astikainen.

 

Värimaailma rakennettiin erottumaan selkeästi muista kentän toimijoista. Graafisten brändikuvioiden aiheina on jäsenistölle tuttuja, alaan liittyviä elementtejä. Kuvioiden ja kuvitusten pelkistetty ja rosoinen tyyli heijastaa MMA:n aitoa ja samaistuttavaa meininkiä. Ilmeikkyys, lähestyttävyys ja käytettävyys ohjasivat typografisia valintoja. Pääkirjaintyyppien oheen valikoitiin tehostefontti, jonka tussausmainen tyyli täydentää hyvin brändikuvioiden käsinpiirrettyä maailmaa.

Sivuton teknisessä toteutuksessa lähtökohtana oli 15 sivuston multisite -kokonaisuus, joka koostuu pääsivustosta ja jäsenyhdistysten sivustoista. Sivustolle tehtiin räätälöity Lyyti -integraatio tapahtumien osalta. Lisäksi loimme sivuston ylläpitäjille eri käyttäjätasot eli tietyillä tunnuksilla pääsee editoimaan vain tiettyjä sivuston toiminnallisuuksia/sisältöjä. Sivustolle kehitettiin edistynyt lomaketyökalu, joka on integroitu Microsoft Dynamics CRM -järjestelmään. Sisällön tuotannon osalta vanhoilta sivuilta tuotiin uutiset ja blogit massatuontina uudelle sivustolle. Teimme myös sivuston käyttöä ja tiedon löytymistä helpottavan ehdottavan hakutoiminnallisuuden.

Tutustu verkkopalveluun osoitteessa mma.fi