Laiho Group – brändiuudistus, verkkosivu-uudistus ja uusi kuvakonsepti

redandblue vastasi sähköurakoitsija Laiho Groupin brändiuudistuksesta. Suunnittelimme uuden yritysilmeen sekä WordPress verkkosivut. Vastasimme yrityksen kuvakonseptista sekä valokuvauksesta sekä kirjoitimme verkkosivujen tekstisisällön.

Projektin alussa kiteytimme yhdessä asiakkaan kanssa yrityksen viestinnän strategiaa ja loimme uutta strategiaa peilaavan visuaalisen ilmeen, joka yhtenäistää Laihon viestinnän ja edesauttaa tunnistettavuudellaan yrityksen tavotteiden toteutumista.

Laiho Group sähköistää niin suuret julkiset hankkeet kuin yksityishenkilöiden koditkin. Yritys tarjoaa moderneja ratkaisuja sekä uudis- että korjausrakentamisen sähköistyksen tarpeisiin yli sadan sähköalan ammattilaisen voimin. Laiho Group koostuu kolmesta yrityksestä: Suomen Sähköhuolto Oy palvelee Helsingissä, Sähkö Lehmus Oy Turussa ja Laihon Sähkö Oy Salon alueella.

  • Konseptisuunnittelu
  • Käyttöliittymäsuunnittelu
  • Visuaalinen suunnittelu
  • Tekninen kehitys (WordPress)
  • Testaus
  • Ylläpito- ja pienkehitys
  • Brändi-ilmeen uudistus
  • Tekstin suunnittelu
  • Graafinen suunnittelu
  • Kuvakonsepti
  • Valokuvaus

Laiho Groupin arvoja ovat luottamus ja yhdessä tekeminen, mikä tarkoittaa jokaisen asiakkaan yksilöllistä huomioimista, läpinäkyvää prosessia ja optimaalista lopputulosta. Laihon yhtiöt tekevät yhteistyötä keskenään, jotta jokaiseen projektiin saadaan aina parhaat tekijät.

Laiho Groupin brändityö lähti liikkeelle siitä, kun Laihon kolme yhtiötä haluttiin yhdistää saman nimen ja yhtenäisen ilmeen alle. Selvitimme yrityksen vision, misson ja arvot sekä määritimme tavoitteet. Brändityön pohjalta suunnittelimme Laiho Groupille yhden yhtenäisen visuaalisen identiteetin. Vanhasta identiteetistä haluttiin lähinnä pitää punaisen ja harmaan värin yhdistelmä, mutta muuten saimme suht vapaat kädet visuaalisuuden suhteen.

Uudistimme Laihon identiteetissä kaiken käyntikorteista pakettiautoihin ja brändikuvista teippirulliin. Järjestimme uutta visuaalista identiteettiä varten kuvauspäivän eräällä Laiho Groupin työmaalla, jossa valokuvasimme henkilöstöä, työkaluja ja työtapoja sekä ympäristöä. Saimme työmaalta myös dronella kuvattua videomateriaalia verkkosivujen etusivua varten.

Suunnittelimme ja toteutimme Laiho Groupille myös uuden yhtenäisen verkkosivuston aikaisemman usean erillisen sivuston systeemin tilalle. Sivustolta löytyy helposti tietoa Laihon osaamisalueista ja ryhmän eri yhtiöiden palveluista. Yhteydenotto käy helposti sivuston lomakkeen kautta, ja Laiho Group pystyy myös halutessaan ilmoittamaan sivuillaan vapaista työpaikoista ja ajankohtaisista tapahtumista.

Uusi brändi ja visuaalinen ilme otettiin hyvin vastaan ja saman tien myös käyttöön. Suomen Sähköhuolto, Sähkö Lehmus ja Laihon Sähkö ovat nyt Laiho Group, jolla on yksi tunnistettava ilme ja logo, vaikkakin vanhoja nimiä käytetäänkin joissain yhteyksissä edelleen eri toimipaikkojen erottelussa.

Apunasi projektin joka vaiheessa

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Petteri Laamo

Strategist / Founder

040 194 4421

Muut työt