Google Ad Grants – Ilmaista mainontaa non-profit -toimijoille

Google Ad Grants – Ilmaista mainontaa non-profit -toimijoille
Google Ad Grants tarjoaa jopa 10000 USD ilmaiseksi kuukausittaiseen hakusanamainontaan.

Google Ad Grants on ohjelma, joka tarjoaa ilmaista hakusanamainontaa Google Ads -verkostossa hyväntekeväisyysjärjestöille ja voittoa tavoittelemattomille organisaatioille. Ohjelman avulla toimijat voivat mainostaa Googlen hakutuloksissa ilmaiseksi, jolloin ne voivat tavoittaa suuremman yleisön ja edistää toiminnan tavoitteita.

Meillä redandbluessa on paljon kokemusta Ad Grants -tilien perustamisesta, rakentamisesta, optimoinnista ja kasvattamisesta jopa täyteen 10 000 dollarin kuukausittaiseen hyötyyn asti. Tällä hetkellä hallinnoimme toistakymmentä Ad Grants -tiliä ja autamme mielellämme voittoa tavoittelemattomia järjestöjä kehittämään toimintaansa niiden avulla.


Redandblue on myös Google Partner -sertifioitu, joka on virallinen tunnustus asiakkaidemme tilien erinomaisesta huolenpidosta ja Googlen laatuvaatimuksien täyttämisestä.

Apunasi projektin joka vaiheessa

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Paavo Virta

Head of Growth Marketing

040 530 1233

Miksi Google Ad Grants on olemassa?

Voittoa tavoittelemattomilla järjestöillä on tärkeä rooli yhteiskunnassamme. Rajalliset budjetit ja resurssit voivat kuitenkin haitata niiden kykyä tavoittaa laajempi yleisö ja saavuttaa tavoitteensa. Google tarjoaa tähän haasteeseen apua Google Ad Grants -ohjelman avulla.

 

Millaiset organisaatiot voivat käyttää Ad Grants -palvelua?

Google Ad Grants -ohjelma on tarkoitettu vain hyväntekeväisyysjärjestöille ja voittoa tavoittelemattomille organisaatioille. Ohjelman kautta mainostaminen on sallittua ainoastaan organisaatioille, jotka täyttävät Google Ad Grants -ohjelman vaatimukset. Alla on lyhyt luettelo vaatimuksista:

  1. Organisaation on oltava virallinen hyväntekeväisyysjärjestö tai voittoa tavoittelematon organisaatio.
  2. Organisaation on oltava rekisteröitynyt Google for Nonprofits (Google järjestöille) -ohjelmaan.
  3. Organisaatiolla on oltava laadukas nettisivusto, joka noudattaa ohjelman omaa verkkosivustokäytäntöä.
  4. Organisaation on noudatettava Google Ad Grantsin ohjelman käyttöehtoja ja mainonnan käytäntöjä.

Vaatimukset voivat vaihdella organisaation sijainnin ja toimialan mukaan. Organisaation tulee myös olla valmis käyttämään aikaa ja resursseja mainosten hallintaan ja optimointiin, jotta saavutetaan ja ylläpidetään paras mahdollinen mainostehokkuus.

 

Miten onnistua Ad Grants -hakusanamainonnassa?

  1. Tunnista tavoitteet: Selvitä, mitä haluat saavuttaa mainoskampanjallasi. Haluatko lisätä verkkosivuston kävijämäärää, kerätä lahjoituksia tai saada lisää vapaaehtoisia? Määrittele selkeät tavoitteet ennen kampanjan aloittamista. Määrittele selkeät tavoitteet ja konversiopisteet ennen kampanjan aloittamista.
  2. Tee perusteellinen avainsanatutkimus: Avainsanat ovat tärkeitä Google Adsin tehokkaassa käytössä. Tutki avainsanoja, jotka liittyvät organisaatiosi toimintaan ja palveluihin. Käytä avainsanoja, jotka ovat relevantteja yleisöllesi ja joilla on riittävästi kuukausittaisia hakuja.
  3. Luo tarkasti kohdennetut mainosryhmät: Jaa kampanjasi pienempiin, tarkemmin kohdennettuihin mainosryhmiin. Näin voit luoda räätälöityjä mainoksia eri kohderyhmille ja parantaa mainosten tehokkuutta.
  4. Laadi houkuttelevia mainoksia: Kirjoita mainokset niin, että ne herättävät kiinnostuksen ja houkuttelevat klikkauksia. Käytä vahvoja otsikoita, selkeitä viestejä ja tee kiinnostavia toimintakehotuksia (Call-to-Action) ohjaamaan kävijät verkkosivustollesi.
  5. Optimoi laskeutumissivut (Landing Page): Varmista, että mainosten klikkaajat ohjataan relevantille ja hyvin optimoidulle sivulle verkkosivustollasi. Sivun tulisi tarjota käyttäjille haluamansa tiedot ja kannustaa heitä ryhtymään toimiin, kuten lahjoittamaan tai liittymään jäseneksi.
  6. Seuraa ja analysoi tuloksia: Käytä Google Adsin seurantatyökaluja, kuten konversiotapahtumia ja Google Analyticsia (GA4), saadaksesi tietoa kampanjasi suorituskyvystä. Seuraa mainosten tehokkuutta ja optimoi niitä tarvittaessa parempien tulosten saavuttamiseksi.
  7. Testaa ja kokeile: Älä pelkää kokeilla erilaisia mainosversioita, avainsanoja ja sisältöjä.

Google Ad Grants -mainonnan rajoitukset

Grants -ohjelmaan liittyy joitakin rajoituksia verrattuna tavalliseen Google Ads -mainostiliin. Tässä on muutamia tärkeimpiä rajoituksia:

  1. Hakusanamainonta: Ad Grants -tilillä voi käyttää budjettia ainoastaan hakusanamainontaan.
  2. Klikkiprosentti: Kampanjoiden CTR:n pitää olla jatkuvasti yli 5%.
  3. Klikkihinta: Kallein klikkihinta saa olla 2 dollaria. Tämän rajoituksen voi tosin ohittaa rakentamalla kampanjat konversiotavoitteiden ympärille.
  4. Laajennukset: Kampanjoissa pitää aina käyttää tiettyä määrää laajennuksia.
  5. Mainosbudjetti: Google Ad Grants -tilin mainosbudjetti on rajoitettu enintään 10 000 dollariin kuukaudessa. Tämä tarkoittaa, että organisaatio ei voi ylittää tätä määrää kuukaudessa ilmaisissa mainoksissaan.
  6. Avainsanat: Ad Grants -ohjelman kautta mainostaessa organisaatiolla on rajoituksia avainsanojen käytössä. Organisaatio ei voi yhtä helposti käyttää yleisiä avainsanoja, joilla on laaja kilpailu, vaan sen on käytettävä tarkennettuja avainsanoja, jotka ovat suoraan yhteydessä organisaation toimintaan ja tavoitteisiin.
  7. Muut rajoitukset: Ad Grantsiin liittyy myös muita rajoituksia, minkä vuoksi tiliä kannattaa seurata ja optimoida säännöllisesti.

Nämä rajoitukset ovat voimassa Ad Grants -tilien kohdalla, jotta organisaatiot voivat käyttää ilmaisia mainoksiaan vastuullisesti ja tehokkaasti.

Aloitetaanko Grants-yhteistyö? Ota yhteyttä

Tutustu myös muihin palveluihimme

Digimarkkinointi

Digimarkkinointi

Keräämme ymmärrystä datasta, ja luomme uutta kasvua sen pohjalta. Teemme digimarkkinoinnin lisäksi mittaussuunnitelmia sekä optimoimme palveluita.

Lue lisää
Verkkopalvelu

Verkkopalvelu

Tarjoamme kaikki tarpeelliset ratkaisut koko verkkopalvelun elinkaarelle. Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet laadukkaita verkkopalveluja asiakkaillemme yli kymmenen vuoden ajan.

Lue lisää
Brändäys ja muotoilu

Brändäys ja muotoilu

Tuomme näkyväksi sen, mikä organisaatiossasi on kiinnostavaa ja erilaista. Teemme yritysilmeitä, graafista suunnittelua, valokuvia sekä kuvituksia.

Lue lisää