Suomen Kiinteistönvälittäjät ryn sivuston uudistus
Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka missiona on turvallisen ja lainmukaisen asunnon vaihdon mahdollistaminen.
SKVL:n jäsenverkoston avulla asunnon vaihtaja saa paikallisen, vastuullisen asiantuntijan avukseen ja saa kaiken tarvitsemansa lainmukaisen tiedon löytääkseen kodin turvallisesti. SKVL toimii myös lainsäädännön kehittäjänä sekä neuvonantajana ja valvoo alalla toimivien jäsenyrittäjien toimintaa eettisesti.
Redandblue uudisti SKVL:n verkkosivuston ja intranetin.
Verkkopalvelun integraatiot
Verkkopalveluun integroitiin SKVL:n uusi jäsenrekisteri, jotta välittäjäjäsenet ja välitysliikkeet ajantasaisine tietoineen on helppo löytää. Jäsenrekisteristä haetaan kaikki sivustolla esitettävä tieto välittäjistä. Välittäjätietoihin haetaan myös toisesta palvelusta tiedot välittäjän saamista asiakasarvioista.
Laajin uudistus verkkopalvelussa koski SKVL:n välittäjien kohteiden tuontiin verkkosivustolle. Integraation avulla kaikki myytävät ja vuokrattavat asuntokohteet, tontit, maa- ja metsätilat sekä autotallit haetaan sivustolle, ja tietoja voidaan suodattaa nopean filtteröinnin avulla. Integraatio mahdollisti myös aluekohtaisten landing-sivujen toteuttamisen verkkopalveluun (esimerkiksi ”myytävät asunnot Helsinki”). Välityskohteiden oheen luotiin nopea haku ja kohteiden filtteröinti.
Lisäksi sivustolle haetaan kohteen välittäjän tiedot, jolloin yhteydenotot kohteista kohdistuvat oikeille kiinteistönvälittäjille. Kohteita voi tarkastella myös karttanäkymässä, jonka toimintaan erityisesti mobiilissa kiinnitettiin huomiota.
Verkkopalveluprojekti aloitettiin konseptointityöpajalla ja teknisellä määrittelyllä huhtikuussa 2022. Verkkopalvelun ensimmäinen versio julkaistiin heinäkuun alussa, ja samalla käynnistyi projektin toinen vaihe, intranetin tekninen toteutus. Redandblue on jo pitkään tehnyt yhteistyötä SKVL:n kanssa analytiikan ja digimarkkinoinnin saralla, ja tätä työtä jatketaan nyt uuden verkkopalvelun parissa entistä tehokkaammin.
- Konseptointi ja määrittely
- Käyttöliittymäsuunnittelu
- Visuaalinen suunnittelu
- Tekninen toteutus
- Testaus
- Sisältöjen syöttö ja käännöstyöt
- Julkaisu
- Analytiikka ja digimarkkinointi
Sivuston uudistuksen jälkeen
-
Kävijämäärä kasvoi
260 %
viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna
-
Keskimääräinen istunnon kesto kasvoi
46 %
viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna
-
Orgaaninen näkyvyys kasvanut
503 %
viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna
-
Orgaaninen liikenne kasvanut
413 %
viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna
Uusi verkkopalvelu tavoittaa kohderyhmät aiempaa paremmin. Julkaisun jälkeiset kävijämäärät ovat olleet erittäin merkittävässä kasvussa. Kasvua on onnistuttu saamaan etenkin orgaanisen liikenteen kautta.
Tutustu palveluun: