Palvelu

Kasvumarkkinointi

Keräämme ymmärrystä datasta, ja luomme uutta kasvua sen pohjalta. Teemme kasvumarkkinoinnin lisäksi mittaussuunnitelmia sekä optimoimme palveluita.

Kasvumarkkinointi

Kasvumarkkinointi, growth marketing, on luovan digimarkkinoinnin, syvällisen asiakasymmäryksen sekä datan ja mittaamisen avulla rakentuva prosessi. Sen tavoitteena on rakentaa kestävää kasvua.

Kasvumarkkinointiin liittyy monia osa-alueita yrityksen tai muun organisaation markkinoinnin kehittämiseksi. Osa-alueita ovat esimerkiksi seuraavat:

Perinteinen markkinointi keskittyy usein vain asiakashankintaan. Kasvumarkkinointi sen sijaan huomioi asiakkaan koko matkan, mukaan lukien tavoittaminen, sitouttaminen, aktivointi ja päätavoitteiden toteutuminen sekä myynnin edistäminen. Datan hyödyntäminen auttaa tuomaan parempaa ROI:ta (return on investment) jokaiselle markkinointiin investoidulle eurolle.

Kasvumarkkinoinnissa korostuu jatkuva testaaminen ja oppiminen. Tämä tarkoittaa, että markkinointistrategioita ja -kampanjoita hiotaan jatkuvasti todellisten tulosten perusteella, mikä johtaa tehokkaampaan markkinointiin.

Digitaalinen maailma on jatkuvassa muutoksessa, ja kasvumarkkinointi antaa työkalut ja metodit näiden muutosten hyödyntämiseen.

Kasvumarkkinoinnissa korostuu syvä ymmärrys asiakkaista. Yrityksille ja muille organisaatioille on arvokasta ymmärtää, mikä saa asiakkaat sitoutumaan, ostamaan uudelleen ja suosittelemaan yritystä muille.

Kun kasvumarkkinointistrategiat on kerran luotu ja optimoitu, niitä on helppo skalautua. Tämä mahdollistaa nopean kasvun ilman, että markkinointibudjetti kasvaa lineaarisesti.

Monet yritykset eivät vielä hyödynnä kasvumarkkinoinnin täyttä potentiaalia. Sen aktiivinen hyödyntäminen antaa yritykselle merkittävän kilpailuedun niitä kilpailijoita vastaan, jotka nojaavat vain perinteiseen markkinointiin.

Kasvumarkkinoinnin palvelumme

Onnistunut digimarkkinointi tarvitsee usein tuekseen digimarkkinointistrategian ja mittaussuunnitelman. Digitaalisen markkinoinnin ja kasvuhakkeroinnin prosessiimme kuuluukin esimerkiksi työpaja, jossa rakennetaan yhdessä kokonaiskuvaa.

Viritämme analytiikkasi vastaamaan digimarkkinoinnin strategiaasi. Kirkastamalla tavoitteet, kohderyhmät, tärkeimmät viestit ym. ja tekemällä analyysit lähtötilanteen datasta pääsemme hyviin tuloksiin nopeammin.

Lue lisää palvelusivultamme.

Varmistamme myös, että sivustosi oleellisin data ja tärkeimmät tavoitteet ovat seurattavissa helposti Google Looker Studiosta.

Google Ads -mainonta on oikein hyödynnettynä yksi monipuolisimmista ja parhaista digitaalisen markkinoinnin työkaluista.

Autamme asiakkaitamme kehittämään toimintaansa hyödyntäen seuraavia Google Ads -mainonnan osa-alueita:

  • Hakusanamainonta
  • Shopping-mainonta
  • Display-mainonta
  • YouTube-mainonta
  • Dynaaminen uudelleenmarkkinointi

Lisäksi erikoisosaamistamme on Google Ad Grants -mainonta voittoa tavoittelemattomille toimijoille. 

Sosiaalisen median markkinointi on digimarkkinoinnin osa-alue, joka hyödyntää eri somealustoja yrityksen tai organisaation näkyvyyden ja sitoutumisen lisäämiseksi.

Menestyksekäs some-markkinointi vaatii kohdennettuja kampanjoita, jatkuvaa seurantaa sekä analytiikkaa.

Some-markkinointia toteutamme pääasiassa seuraavissa kanavissa:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter / X
  • YouTube

Lue lisää palvelusivultamme.

Hakukoneoptimoinnin eli SEO:n avulla voit parantaa sivustosi sijoitusta hakutuloksissa ja tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät tarjoamiasi palveluita tai tuotteita.

Kasvumarkkinoinnin asiantuntijamme tarjoavat palveluita:

  • Avainsanatutkimukseen
  • Sisältö- ja SEO -suunnitelman luomiseen
  • Orgaanisen liikenteen ja optimoinnin mittaamiseen
  • Hakukoneoptimointiin ja sisältöjen kehitykseen

Lue lisää tuotesivultamme.

Tarvetta kasvumarkkinoinnille? Ota yhteyttä ja jutellaan lisää.

Paavo Virta

Paavo Virta

Head of Growth Marketing, Partner

Puhelin: 040 530 1233
Ota yhteyttä

Asiakasymmärrys ja data ovat kasvumarkkinoinnin kulmakiviä

Oleellista kasvumarkkinoinnissa on oppia ymmärtämään kohderyhmiä ja heidän tarpeitaan sekä yhdistää tieto liiketoiminnan tavoitteisiin. Asiakasymmärrys ja kasvumarkkinointistrategia rakentuvat analyysin, hyvän kommunikaation ja datan avulla.

Esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla voimme yhdessä lähteä rakentamaan kasvumarkkinointistrategiaa, joka on räätälöity yrityksen tai muun organisaation tarpeisiin ja auttaa saavuttamaan liiketoimintatavoitteet.

  • Mikä on yrityksesi liiketoimintatavoite seuraavan 12 kuukauden aikana? (Esimerkiksi: uusien asiakkaiden hankkiminen, nykyisten asiakkaiden sitoutuminen, markkinaosuuden kasvattaminen tietyllä alueella jne.)
  • Kuvaile nykyistä asiakaskuntaasi. Onko sinulla tietoa heidän demografiastaan, ostokäyttäytymisestään, ja mistä kanavista he yleensä löytävät yrityksesi?
  • Mikä on nykyinen markkinointibudjettisi ja miten se on jaettu eri kanavien ja toimenpiteiden kesken? (Esimerkiksi: some-mainonta, hakukonemarkkinointi, sähköpostimarkkinointi jne.)
  • Mitä kanavia tai strategioita olet kokeillut aikaisemmin, ja mitkä niistä ovat osoittautuneet erityisen tehokkaiksi (tai tehottomiksi) yrityksellesi?
  • Onko yritykselläsi kerättynä dataa asiakkaiden käyttäytymisestä ja palautteesta? Jos on, millaista dataa ja miten sitä tällä hetkellä hyödynnätte?

Kestävä kasvu on markkinoinnin ydin

Digitaalisen markkinoinnin maailma on jatkuvan muutoksen ala. Strategiat, jotka toimivat yhtenä päivänä, voivat olla vähemmän tehokkaita seuraavana päivänä. Ne korvataan uusilla työkaluilla, sovelluksilla ja käyttäjillä. Tässä jatkuvassa muutoksessa toimiminen voi tuntua haastavalta, mutta siihen hyviä toimintamalleja. 

Kestävä kasvu on olennainen osa kasvumarkkinoinnin tekemistä. Paljon viimeisen kymmenen vuoden aikana käytetty käsite kasvuhakkerointi kulkee paljolti käsi kädessä sen kanssa. Kasvuhakkeroinnin nähdään yleensä kuitenkin tähtäävän nopeisiin tuloksiin ja nopeaan kasvuun, kun taas kasvumarkkinointia tehdään pidemmällä aikavälillä kestävien tulosten aikaansaamiseksi. Usein kasvumarkkinoinnilla tähdätään sananmukaisesti kasvuun, mutta muitakin tavoitteita voi olla – B2B yritys haluaa luultavimmin kasvua, mutta esim. järjestökentän toimijalle voi olla tärkeää saada vain omaa viestiä aiempaa paremmin esille.

Kasvumarkkinoijat yrittävät ymmärtää, mikä hyödyttää käyttäjiä ja saa heidät palaamaan. Kasvumarkkinointi muuttaa perinteisen ”tee tuote ja markkinoi sitä sen jälkeen” -polun muotoon ”tee, sitten markkinoi, sitten analysoi, sitten uudelleenmuotoile, sitten markkinoi uudelleen”.

Kasvumarkkinoinnin työkalut

Kasvumarkkinoinnin edistämiseen on valtavasti erilaisia tapoja ja työkaluja. Asiakasymmärrys auttaa valitsemaan potentiaalisia kanavia testaukseen, jonka jälkeen taas data näyttää, ovatko ne laajentamisen arvoisia. Ensiksi toki pitää huolehtia, että hyödyllistä dataa kertyy ja tarvittavat mittarit on rakennettu.

Toimenpiteitä ja työkaluja, joita kasvumarkkinoinnissa käytämme on paljon. Tässä muutamia nostoja, joista voit lukea lisää Kasvumarkkinoinnin -työkalut -blogistamme.

  • Google Analytics 4 (GA4) -web-analytiikka
  • Piwik Pro -web-analytiikka
  • Matomo Analytics -web-analytiikka
  • Google Tag Manager
  • Google Search Console
  • Google Looker Studio -datanvisualisointityökalu
  • Microsoft Clarity -lämpökarttatyökalu
  • Avainsanatutkimus
  • Hakukoneoptimointi SEO
  • Google Ads -hakusanamainonta (Google Ads)
  • Google Performance Max -mainonta (Google Ads)
  • Google Display -mainonta (Google Ads)
  • YouTube-mainonta (Google Ads)
  • LinkedIn-mainonta (Campaign Manager)
  • Facebook-mainonta (Meta Business Suite)
  • Instagram-mainonta (Meta Business Suite)
  • X (Twitter) -mainonta
  • Pinterest-mainonta
  • Mailchimp -uutiskirje- ja markkinoinnin automaatiotyökalu
  • Google Forms
  • Visual Web Optimizer -a/b-testaustyökalu

Kasvumarkkinointi ei ole pelkkä trendi tai ohimenevä ilmiö. Se on moderni lähestymistapa markkinointiin, joka keskittyy todellisiin tuloksiin ja jatkuvaan parantamiseen. Tässä digitaalisessa ajassa yrityksen on pysyttävä jatkuvasti kehittyvässä markkinassa mukana, ja kasvumarkkinointi on yksi tehokkaimmista tavoista tehdä se. Se ei ole pelkästään markkinointiosaston asia – se on koko yrityksen kasvustrategia.

Ota yhteyttä kasvumarkkinoinnista

Kysy lisää – me vastaamme

Paavo Virta

Paavo Virta

Head of Growth Marketing, Partner
Puhelin 040 530 1233
Sähköposti paavo@redandblue.fi

Yhteydenottolomake

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.