Palvelu

Web-analytiikka ja kävijäseuranta

Web-analytiikka ja kävijäseuranta – Mittaa suorituskykyä optimoi sivustosi toimintaa.

Web-analytiikka ja kävijäseuranta – Datapohjaisen kehityksen kivijalka

Web-analytiikka ja kävijäseuranta on prosessi, jossa kerätään ja tulkitaan verkkosivustojen käyttöön liittyviä tietoja. Tarkoituksena on ymmärtää käyttäjien käyttäytymistä ja toimintaa verkkosivujen kanssa. Tämä auttaa yrityksiä ja organisaatioita mittaamaan suorituskykyä sekä optimoimaan sivustojen toimintaa.

Menestyksekäs web-analytiikka vaatii selkeät tavoitteet, ymmärrystä työkaluista sekä mittareista ja laadukasta, tietosuojalakien mukaista datankeruuta.

Meillä on vuosien kokemus web-analytiikan ja kävijäseurannan suunnittelusta, rakentamisesta, kehittämisestä ja visualisoinnista. Osaamme ehdottaa oikeita työkaluja ja voimme myös perehdyttää asiakasta työkalujen käytössä. Asiakkaihimme kuuluu B2B- ja B2C-yrityksiä, verkkokauppoja, kuntia sekä säätiöitä ja muita non-profit-toimijoita.

Katso myös muut kasvumarkkinoinnin palvelumme.

Paavo Virta

Paavo Virta

Head of Growth Marketing, Partner

Puhelin: 040 530 1233
Ota yhteyttä

Mitä web-analytiikka mahdollistaa?




Web-analytiikan avulla voidaan seurata esimerkiksi: 

  • Sivujen vierailumääriä ja vierailujen ajallisia kestoja
  • Kävijöiden kulun polkuja sivustolla
  • Sivuston liikenteen lähteitä
  • Painikkeiden klikkauksia  
  • Lomakkeiden lähettämisiä
  • Verkkosivun vikoja
  • Liikenteen orgaanisuutta
  • Kehitystavoitteiden saavuttamista

Web-analytiikan työkalut


Yleisimmin käytettyjä analytiikan työkaluja ovat muun muassa:

Markkinajohtaja. Ilmainen työkalu, joka keskustelee saumattomasti muiden Googlen työkalujen kanssa. Työkalu tarjoaa monipuolisia mittareita ja raportteja, joilla toteuttaa kävijäseuranta.

Lue kirjoituksemme Google Analytics 4:stä.

Tietosuojan edelläkävijä. Perusversio on ilmainen. Avoimeen lähdekoodiin perustuva työkalu, joka tarjoaa mahdollisuuden kerätä anonymisoitua käyttäjädataa ilman evästeitä. Data pysyy EU:n sisällä, tai se voidaan jopa asentaa omalle palvelimelle. Työkalu tarjoaa monipuolisia mittareita ja raportteja, joilla toteuttaa kävijäseuranta. Sopii erityisen hyvin julkisen sektorin ja erityisesti valtionhallinnon toimijoille.

Lue kirjoituksemme Google Analyticsin ja Matomon eroista.

Matomon lähdekoodiin perustuva maksullinen kilpailija. Piwik keskittyy enemmän yritystason tarpeisiin, kuten laajaan tukeen ja asennusapuun. Työkalu tarjoaa monipuolisia mittareita ja raportteja, joilla toteuttaa kävijäseuranta. Sopii Matomon tavoin hyvin julkisen sektorin toimijoille.

Mittaussuunnitelman laatiminen


Mittaussuunnitelman avulla varmistetaan, että kerätty data on relevanttia ja analytiikkaa hyödynnetään tehokkaasti tavoitteiden saavuttamiseksi.
Mittaussuunnitelmassa määritellään tavoitteet, valitaan oikeat työkalut sekä luodaan kriittiset mittarit ja konversiot.

Kerätyn datan visualisointi


Analytiikkatieto on usein monimutkaista. Datan visualisointi graafien ja taulukoiden avulla auttaa hahmottamaan ja viestimään tuloksia selkeämmin.

Datan visualisointiin käytämme Googlen Looker Studio -työkalua. Looker Studion avulla voi yhdistää erilaisia datalähteitä, suorittaa monipuolisia analytiikkahakuja sekä muokata ja räätälöidä visuaalisia raportteja ja koontinäkymiä. Looker Studio helpottaa monimutkaisten tietojoukkojen ymmärtämistä ja esittämistä.

Katso myös muut kasvumarkkinoinnin palvelumme.

Ota yhteyttä web-analytiikasta

Kysy lisää – me vastaamme

Paavo Virta

Paavo Virta

Head of Growth Marketing, Partner
Puhelin 040 530 1233
Sähköposti paavo@redandblue.fi

Yhteydenottolomake

Name(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.