Blogi

12.12.2022

Katso tallenne redandbluen aamiaistilaisuudesta 1.12.

Jaa

Verkkopalvelun käyttöliittymätutkimus ja Matomo

Torstaina 1.12. redandbluella päivä alkoi aamiaistilaisuuden merkeissä, jossa joukko kiinnostuneita kokoontui kuulemaan ja keskustelemaan verkkopalveluiden kehittämisestä. Aamun ensimmäisessä puheenvuorossa keskityttiin analytiikkatyökalu Matomoon ja kerroimme, miksi Matomo päihittää Google Analyticsin – ainakin tiedon tallentamisessa ETA-alueella.

Toisessa aamun puheenvuorossa käytiin läpi verkkopalveluiden kehittämistä käyttöliittymätutkimuksen näkökulmasta. Käyttäjien toimintaan tutustumalla saadaan paljon tietoa siitä, mikä sivustolla toimii ja mikä ei. Kerättyyn tietoon pohjautuvat havainnot verkkopalvelusta ovat usein kultaakin arvokkaampia, kun tavoitteena on erinomainen käyttökokemus ja timanttinen verkkopalvelu.

Katso aamiaistilaisuuden puheenvuorojen tallenteet

 

Paavo Virta (Senior Growth Hacker, redandblue) avaa puheenvuorossaan, mikä on Matomo ja mitä asiakasdatan omistajuus käytännössä tarkoittaa. Evästeiden poistuessa ja yksityisyyden toiveen lisääntyessä ensikäden tiedosta tulee korvaamattoman arvokasta ja sen hallintaan tarvitaan sopiva alusta.

 

Reeta Laamo (Managing Director, Senior Designer, redandblue) tuntee asiakasymmärryksen arvon. Reeta kertoo puheenvuorossaan, miten asiakasymmärrystä saadaan parannettua käyttöliittymätutkimuksilla. Parhaimillaan asiakasdata valjastetaan pitkälle personoidun, osallistavan ja sitouttavan asiakaskokemuksen rakentamiseksi. Miten huomioida kaikki kohderyhmät ja heidän tarpeensa rakentaessa verkkopalvelua? Millaisia huomioita yleisesti käyttöliittymätutkimuksista on saatu kerättyä?

Lisää ajankohtaisia