Miksi kannattaa tehdä Google Ad Grants mainontaa vuonna 2025?

Google Ad Grants tarjoaa voittoa tavoittelemattomille organisaatioille jopa 10 000 dollaria kuukaudessa mainosbudjettia käytettäväksi Google Ads -alustalla. Ohjelman avulla järjestöt ja muut yleishyödylliset toimijat voivat parantaa hakukonenäkyvyyttään ilmaiseksi.

Viimeisimmän päivityksen myötä Ad Grants -ohjelma tukee myös Performance Max -kampanjoita, jotka laajentavat näkyvyyttä Googlen muille mainospaikoille. Tässä artikkelissa esittelemme Ad Grants -ohjelmaa ja kerromme miksi juuri sinun organisaatiosi kannattaa hyödyntää tämä mahdollisuus vuonna 2025.

  • Blogi

Google Ad Grants tarjoaa yli 100 000 euron edestä ilmaista hakukonenäkyvyyttä

Vanhan sanonnan mukaan ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan. Tähän sääntöön poikkeuksen tekee Google, jonka Ad Grants -ohjelma antaa järjestöille, säätiöille ja monille muille voittoa tavoittelemattomille toimijoille mahdollisuuden tehdä hakusanamainontaa ilmaiseksi. Ohjelman historian aikana Google on tarjonnut jo yli 14 miljardia ilmaista mainosklikkausta erilaisille yleishyödyllisille toimijoille ympäri maailman. Tässä artikkelissa kerromme, miten Googlen Ads Grants -ohjelmasta saa eniten hyötyä irti ja miksi yhdenkään nonprofit-organisaation ei kannata jättää tätä tarjousta käyttämättä vuonna 2025.

REDANDBLUE

Palvelu: Kasvumarkkinointi

Tutustu palveluun
Tutustu palveluun

Mikä on Google Ad Grants?

Googlen Ad Grants on Googlen palvelu, joka tarjoaa nonprofit -toimijoille 10 000 dollaria eli noin 9 500 euroa kuukaudessa käytettäväksi Google Ads -mainontaan. Vuodessa tämä voi tarkoittaa näkyvyyttä Googlen hakukoneen tuloksissa jopa yli 100 000 eurolla. Ilmainen mainosraha on erityisen arvokasta voittoa tavoittelemattomille organisaatioille, joiden markkinoinnin resurssit ovat rajalliset. Heillä on Google Ad Grantsin myötä enemmän varaa keskittyä ydintoimintaansa. Täältä voit lukea lisää tarjoamastamme Google Ad Grants -palvelusta.

Lisää tehoa varainhankintaan Google Ad Grants -mainonnalla

Google Ad Grants -hakusanamainokset näkyvät suoraan Googlen hakutuloksissa. Tämän vuoksi niillä tavoitetaan sellaisia henkilöitä, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita organisaatiosi tarjoamista palveluista. Googlen hakusanamainonnan teho perustuu juuri siihen, että avainsanakohdennukset tehdään henkilön käyttämien hakutermien perusteella. Lisäksi Ad Grants -mainokset voidaan kohdentaa tarkasti esimerkiksi henkilöiden iän ja sijainnin mukaan, mikä maksimoi mainonnan vaikuttavuuden. Nämä seikat tekevät Ad Grantsista erityisen tehokkaan työkalun esimerkiksi varainhankinnassa sekä palveluiden ja tapahtumien mainostamisessa.

Uutta vuonna 2025: Lisää näkyvyyttä ja vaikuttavuutta Google Ad Grantsiin monipuolisilla Performance Max -kampanjoilla

Ad Grants -mainonnan tehoa voi entisestään parantaa hyödyntämällä Googlen Performance Max -kampanjoita. Tämä kampanjatyyppi on tullut käyttöön Googlen Ad Grants -tileillä vasta aivan hiljattain. Performance Max on yksi Googlen uusimmista ja nykyaikaisimmista mainostyypeistä. Se hyödyntää merkittävällä tavalla automaatiota ja tekoälyä. PMax-kampanjoilla voidaan saada näkyvyyttä ja konversioita kaikissa Googlen kanavissa – hakutuloksissa, YouTubessa, Display-verkostossa, Gmailissa ja Mapsissa. Tämän ansiosta myös Ad Grants -mainonnan kattavuus paranee huomattavasti.

Käytännössä Performance Max -kampanjoiden ottaminen käyttöön Ad Grants -tilillä tarkoittaa ilmaista näkyvyyttä nonprofit-organisaation kuva- ja videosisällöille. Performance Max -kampanjoiden integroiminen Google Ad Grants -strategiaan voi auttaa nonprofit-organisaatioita maksimoimaan hyötynsä ja tavoittamaan sekä olemassa olevia että uusia kohderyhmiä entistä laajemmin ja vaikuttavammin.

Ad Grants -mainonnan data tarjoaa arvokasta tietoa toiminnan ja verkkosivuston kehittämiseen

Ad Grants -mainonnan tulosten seuraaminen on tarkkaa Googlen kehittyneiden analytiikkatyökalujen ansiosta. Mainonnasta saadun datan avulla voidaan analysoida kohderyhmien käyttäytymistä ja lisäksi se tarjoaa arvokasta tietoa organisaation toiminnan kehittämiseen laajemminkin. Esimerkiksi eri avainsanojen ja mainostekstien tehokkuuden vertaileminen voi auttaa myös verkkosivuston sisällöntuotannossa ja hakukoneoptimoinnissa.

Mitä haasteita Google Ad Grants -mainontaan liittyy?

Monessa organisaatiossa koetaan, että Ad Grants -mainonnan aloittaminen on haasteellista, sillä siihen liittyy muutamia ylimääräisiä vaatimuksia verrattuna tavalliseen Google Ads -tiliin. Näihin kuuluvat esimerkiksi tarkat laatuvaatimukset avainsanoille ja mainoksille. Toisaalta nämä ovat asioita, joiden tulisi olla kunnossa myös tavallisella mainostilillä – ainakin jos mainontaa halutaan tehdä tehokkaasti ja tuloksellisesti. Voidaan siis ajatella, että Ad Grants -mainonta kannustaa järjestöjä panostamaan laadukkaaseen suunnitteluun ja optimointiin – ja tarvittaessa hyödyntämään myös ammattilaisen apua.

Kaipaatko apua Google Ad Grants -tilin perustamisessa ja ylläpidossa?

Ota yhteyttä

Paavo Virta

Paavo Virta

Head of Growth Marketing, Partner
Puhelin 040 530 1233
Sähköposti paavo@redandblue.fi

Yhteydenottolomake

Nimi(Pakollinen)
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.