Brändi ja palvelut
- Logouudistus
- Brändikonsepti
- Tuotteistus ja nimeäminen
- Uusien palvelukonseptien kehittäminen
- Uudet tuoteinnovaatiot
- Palvelumuotoilu
- Liike- ja tilakonseptit
- Kuvakonseptit
Design Sprintin ideana on käyttää kokonainen viikko tietyn liiketoiminnan haasteen ratkaisemiseen yhdessä yrityksen ydintiimin kanssa. Menetelmää voi hyödyntää esimerkiksi tuotteistuksessa, brändistrategiassa, verkkosivu-uudistuksessa tai digitaalisen tuotteen konseptoinnissa – toimialasta riippumatta.
Sprintin aikana haastatellaan asiantuntijoita monialaisesti ja luodaan tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa toimiva prototyyppi palvelusta (MVP, minimum viable product). Tuotetta käyttäjätestataan kohderyhmän edustajilla.
Perinteinen Lean-kehittäminen perustuu tuttuun kaavaan. Palvelu tai tuote suunnittellaan, rakennetaan, julkaistaan ja sitten kokemuksesta ja käyttäjäpalautteesta opitaan. Tämän jälkeen prosessi alkaa alusta. Menetelmä on tehokas ja hyvä siinä vaiheessa, kun idea tai konsepti on testattu ja todettu toimivaksi.
Mutta entä, jos ei vielä olla varmoja kantaako idea? Onko järkevää lähteä suunnittelemaan uutta tuotetta tai palvelua, jos ei olla varmoja tuloksista? Entä, jos kalleimmat ja aikaa vievimmät työvaiheet, eli palvelun rakennus- ja julkaisuvaiheen voisi jättää prosessista pois alkuvaiheessa kun ideaa testaillaan?
Kirjoitimme blogikirjoituksen Duuers sprintin kokemuksista, jonka voit lukea oheisesta linkistä.
Design sprint -menetelmällä siirrytään suoraan idean kehittämisestä sen testaamiseen ja oppimisvaiheeseen. Idean validointiin saadaan alustavaa käyttäjäpalautetta ilman, että tuotetta tai palvelua rakennetaan valmiiksi. Mikäli idea osoittautuu hyväksi, on design sprint -tekniikalla saatu toimiva demo tärkeimmistä toiminnallisuuksista aikaa viikossa, ja tuotanto voidaan aloittaa varmuudella siitä että konsepti toimii. Mikäli käyttäjäpalautteen mukaan todetaankin, että alkuperäinen idea on ollut kehno, säästetään rutkasti aikaa ja rahaa sillä että heikkoa ideaa ei ole viety tuotantoon. Design sprintillä voittaa aina.
“Design sprintti on loistava työkalu, jonka avulla saimme hyvällä pohjatyöllä viikossa tarkennettua ja validoitua oletuksemme pilottiasiakkaiden ongelmasta sekä alustavasta ratkaisusta. Sprintin opit ja prototyyppi helpottivat tuoteominaisuuksien priorisoinnissa ja loivat täten hyvän alustan tuotteen jatkokehitykselle.”
CEO
Duuers Oy
Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä
Petteri Laamo
Strategia, Perustaja
040 194 4421
petteri@redandblue.fi
FinnBrit - Uusi verkkopalvelu
FinnBrit - Brändiuudistus
Iston brändiuudistusGolf Studios verkkosivu ja valokuvatKeskuskauppakamarin visuaalisen ilmeen uudistus
Sallan brändiuudistus ja visuaalinen strategiaEncore Ympäristöpalvelu - Koulutusportaali
Encore Ympäristöpalvelu - Stop Motion animaatiot
Encore ympäristöpalvelut faceliftFresh Housen brändiuudistus ja verkkopalveluIf-vakuutusyhtiö - Design sprint
Ruosniemi Brewery - BrändiuudistusFortum Charge & Drive logon facelift ja graafista suunnitteluaVegaanihaaste kampanjailmeWowandersTeme.fi sivustouudistusCybermind - Design sprint
Upcider.fi uudistusCsi Helsinki - Design sprint
Napa AgencyPRO-Tukipiste -verkkosivu-uudistusDuuers - Design sprint
Helsingin aikuisopiston verkkopalvelu ja brändikuvatSisäiset tarkastajat verkkosivustouudistusDigital Illustrated yrityskuvituksetKeva verkkolehden konseptointi
Unika ilmeuudistus ja verkkosivustoEteran yritysilmeuudistus
Sampo Group kuvasuunnittelu / Art Direction