Design Sprint

Referenssit

Design Sprint – ratkaise ongelmia ja luo uusia digitaalisia palveluita tehokkaasti

Design Sprintin ideana on käyttää kokonainen viikko tietyn liiketoiminnan haasteen ratkaisemiseen yhdessä yrityksen ydintiimin kanssa. Menetelmää voi hyödyntää esimerkiksi tuotteistuksessa, brändistrategiassa, verkkosivu-uudistuksessa tai digitaalisen tuotteen konseptoinnissa – toimialasta riippumatta.

Sprintin aikana haastatellaan asiantuntijoita monialaisesti ja luodaan tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa toimiva prototyyppi palvelusta (MVP, minimum viable product). Tuotetta käyttäjätestataan kohderyhmän edustajilla.

Suunnittele Design Sprintillä: Brändi ja palvelut

Suunnittele Design Sprintillä: Digitaaliset palvelut

  • Uudet digitaaliset palvelut
  • Kriittisten verkkopalvelun solmukohtien korjaaminen
  • Verkkokauppojen konversioiden parantaminen
  • Ensimmäiset toimivat prototyypit start-upeille (MVP)

Apunasi projektin joka vaiheessa

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Petteri Laamo

Strategist / Founder

040 194 4421

Miksi Design Sprint tuottaa niin hyviä tuloksia?

Perinteinen Lean-kehittäminen perustuu tuttuun kaavaan. Palvelu tai tuote suunnittellaan, rakennetaan, julkaistaan ja sitten kokemuksesta ja käyttäjäpalautteesta opitaan. Tämän jälkeen prosessi alkaa alusta. Menetelmä on tehokas ja hyvä siinä vaiheessa, kun idea tai konsepti on testattu ja todettu toimivaksi.

Mutta entä, jos ei vielä olla varmoja kantaako idea? Onko järkevää lähteä suunnittelemaan uutta tuotetta tai palvelua, jos ei olla varmoja tuloksista? Entä, jos kalleimmat ja aikaa vievimmät työvaiheet, eli palvelun rakennus- ja julkaisuvaiheen voisi jättää prosessista pois alkuvaiheessa kun ideaa testaillaan?

Design Sprint lyhentää prosessia puolella

Design Sprint -menetelmällä siirrytään suoraan idean kehittämisestä sen testaamiseen ja oppimisvaiheeseen. Idean validointiin saadaan alustavaa käyttäjäpalautetta ilman, että tuotetta tai palvelua rakennetaan valmiiksi. Mikäli idea osoittautuu hyväksi, on sprintissä saatu toimiva demo tärkeimmistä toiminnallisuuksista aikaan viikossa, ja tuotanto voidaan aloittaa varmuudella siitä että konsepti toimii. Mikäli käyttäjäpalautteen mukaan todetaankin, että alkuperäinen idea on ollut kehno, säästetään rutkasti aikaa ja rahaa sillä että heikkoa ideaa ei ole viety tuotantoon.