Keskuskauppakamarin brändiuudistus ja verkkopalvelu

Hero image

Keskuskauppakamari on yrittäjyyttä ja yritysten toimintaedellytyksiä edistävä valtakunnallinen organisaatio, joka toimii 19 ympäri Suomen toimivan Kauppakamarin yhteistyöelimenä. Kauppakamarien jäseninä on 20 000 yritystä ja liike-elämän vaikuttajaa. Keskuskauppakamari sekä Kauppakamarit tarjoavat yrityksille neuvontaa, palveluita ja koulutusta.

Uudistimme Keskuskauppakamarin visuaalisen ilmeen sekä verkkosivuston. Uuden ilmeen tuli viestiä asiantuntijuutta ja vaikuttavuutta. Pitkät perinteet omaavan Keskuskauppakamarin haluttiin kuitenkin näyttävän modernilta ja kiinnostavalta. Verkkosivustouudistus sisälsi myös asiantuntijahaun sekä ansiomerkkigallerian.

Uusi ilme sisältää väripaletit, typografian sekä valokuvakuva- ja kuvituskonseptit. Olemassa ollut logo ja sen tumma sininen väri haluttiin säilyttää. Keskuskauppakamarin perinteikkään ratas-tunnuksen innoittamana syntyivät uudet, rataselementtejä yhdistelevät abstraktit kuvitukset. Ne viestivät organisaation työstä aktiivisena osana yhteiskunnan rattaita ja niissä yhdistyvät pitkä historia ja nykyaikainen toiminta.

Moderni typografia ja laaja, erilaisia yhdistelmiä sisältävä väripaletti vahvistavat Keskuskauppakamarin viestiä ja antavat monipuoliset työkalut erilaisten julkaisujen ja aihealueiden yhteydessä.

Keskuskauppakamarin uusi verkkopalvelu

Käytettävä, saavutettava ja Google-ystävällinen

Verkkosivu-uudistus aloitettiin palvelumuotoilun työkalupakkia hyödyntämällä. Keskuskauppakamarilla on useita palveluita, kuten Asiantuntijahaku, Mainonnan eettinen neuvosto sekä Ansiomerkki-palvelu, jotka yhdistettiin saman palvelun alle. Palvelut konseptoitiin uudelleen käyttäjälähtöisiksi ja hakukoneille paremmin tavoitettaviksi.

Sivustoon tehtiin integraatioita asiakasrekisterin, toiminnanohjausjärjestelmän ja verkkopalvelun välille, jotta manuaalista työtä voitiin karsia. Tapahtumat haetaan Eventilla-järjestelmän rajapinnasta, ja yksittäiset tapahtumat parsitaan omiksi sivuikseen automaattisesti suoraan palveluun. Ansiomerkkigalleria esimerkiksi ottaa hakemukset vastaan, ja tallentaa ne suoraan toiminnanohjausjärjestelmään.

Analytiikka ohjaa toimintaa

Loimme Keskuskauppakamarille mittaussuunnitelman, ja asensimme mittariston palveluun. Data ja käyttäjien toiminta antaa meille ymmärrystä siitä miten verkkopalvelua tulisi kehittää, ja mikä palvelussa toimii.

Uudistus tulossa?

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous:

Petteri Laamo

Strategi, perustaja

petteri@redandblue.fi

+358 (0)45 633 2122