WordPress-integraatiot redandbluella

Meidät valitaan monesti projekteihin vahvan suunnitteluosaamisemme vuoksi. Devaajatiimimme on kuitenkin kasvanut viime aikoina huimaa vauhtia ja tätä nykyä redandbluella on jo yhdeksän kehittäjää – eli enemmän kuin suunnittelijoita!

Melkein jokaiseen projektiin tehdään tällä hetkellä joku integraatio, ja tiimillä alkaakin olla jo hyvin kokemusta erilaisista järjestelmistä, joita tyypillisesti integroidaan WordPressiin. Useimmiten meiltä kysytään sivuston yhdistämistä mm. Lyytiin, Visman tai Microsoftin tuotteisiin sekä erilaisiin jäsenrekistereihin.

Avaamme tässä kirjoituksessa tekkitiimin osaamista integraatioiden osalta muutaman casen kautta.

Case Saunaseura – Extranettiin integroitu jäsenrekisteri palvelemaan iäkkäämpiä käyttäjiä

Suunnittelimme ja toteutimme viime keväänä Suomen Saunaseuran verkkopalvelun. Saunaseuran jäsenrekisterinä toimii suomalainen FloMembers. Saunaseuran jäsenet ovat käyttäjäryhmänä normaalia iäkkäämpiä, joten suunnitteluvaiheessa todettiin, että jäsenasioiden hoitaminen samasta käyttöliittymästä verkkopalvelun kanssa voisi helpottaa käyttäjiä.

Tavoitteena oli vähentää Saunaseuraan tulevien asiakaspalvelupyyntöjen määrää esimerkiksi henkilötietojen muutoksiin ja laskutukseen liittyen.

Verkkosivuston yhteyteen toteutettiin extranet, jonne pääsee kirjautumaan jäsenrekisterin tunnuksilla. Jäsenrekisterin käyttäjät on tuotu liitännäisen avulla WordPressin käyttäjiksi, ja heille määräytyy jäsenrekisterin mukaan myös käyttäjärooli.

Käyttäjä voi kirjautuneena päivittää omia tietojaan, nähdä sarjakortin ja laskujen tilanteen sekä lukea vain jäsenille suunnattuja uutisia ja pdf-tiedostoja. Extranetin kautta voi varata myös sauna- ja hierontavuoroja. Integraatio on kaksisuuntainen, eli omia tietoja voi päivittää sekä jäsenrekisterin että extranetin kautta ja tiedot päivittyvät molempiin järjestelmiin.

Sivustoon voit tutustua osoitteessa sauna.fi

Case Akiliitot – kustomoitua sisältöä kirjautuneille jäsenille

Akiliitot.fi on neljän verkkopalvelun kokonaisuus, joka palvelee Pappisliiton, Kanttori- ja urkuriliiton, Teologiliiton sekä Akiliittojen jäseniä. Akiliitot huolehtii jäsenliittojensa jäsenten edunvalvonnasta sekä jäsenpalveluista- ja eduista.

Akiliitoilla on noin 5000 jäsentä, joiden tiedot löytyvät customina Akiliitoille tehdystä jäsenrekisterijärjestelmästä. Verkkopalvelussa on paljon esimerkiksi työelämään liittyvää tietoa, jota haluttiin rajata nähtäväksi vain jäsenille. Kirjautuneille käyttäjille on käytössä myös Tekstin ääressä -hakukone, jolla voi hakea saarnoja ja musiikkivinkkejä erilaisilla kriteereillä.

Verkkopalveluun tehtiin integraatio AKI-liittojen jäsenrekisteriin, josta tuodaan käyttäjät eri rooleineen verkkopalvelun puolelle. Jäsenroolien mukaan näytetään eri käyttäjille kuten luottamusmiehille ja perusjäsenille eri sisältöjä. Kirjautuminen pysyy myös siirryttäessä jäsenrekisterin puolelle.

Tutustu palveluun osoitteessa akiliitot.fi

Case ProArtibus – taidekokoelmat osaksi verkkopalvelua

Pro Artibus -säätiö on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio. Säätiö ylläpitää taidekokoelmaa ja kahta näyttelytilaa. Pro Artibuksen verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä haluttiin saada näkyville laaja noin 1500 teosta kattava Pro Artibuksen omistama taidekokoelma, jota ylläpidetään Kookos-järjestelmän kautta.

Sivustolle rakennettiin vaativa integraatio taidekokoelmatietokanta Kookokseen. Säätiö syöttää taideteoksen tiedot Kookokseen, josta ne noudetaan kolmella eri kielellä omiksi sivuikseen palveluun. Taidekokoelmaa varten luotiin myös kattava haku- ja suodatusominaisuus. Hakutoiminnallisuuteen voi tutustua täällä proartibus.fi/fi/kokoelma/etsi

Case Muotitalo Lehto – yli satavuotias vaatekauppa siirtyi verkkoon

Redandblue suunnittelija toteutti Muotitalo Lehdon verkkokaupan, jolla perinteinen kivijalkakauppa siirrettiin 2020-luvulle.

Lehdolla on käytössään kehittynyt kassajärjestelmä, jonka kautta yrityksen myymälöitä ja niiden tuotteiden myyntiä ja varastosaldoja ylläpidetään. Verkkokaupan toteutuksen lähtökohtana oli perustaa verkkokaupasta yrityksen kymmenes ”myymälä”. Lehdon kivijalkamyymälöiden kassa- ja toiminnaohjausjärjestelmänä (ERP) toimii Solteqin Tekso -järjestelmä. Redandblue toteutti Woocommerce-verkkokaupparatkaisun siten, että Tekso ohjaa Woocommercen tuote- ja varastohallintaa. Varaston saldoja voidaan tällä tavoin käsitellä verkkokaupan osalta ikään kuin se olisi yksi yrityksen myymälöistä.

Verkkokauppaan toteutettiin dynaamiset tuotefiltterit laajan tuotevalikoiman tuoteselailun helpottamiseksi. Lisäksi kauppaan integroitiin Mailchimp-uutiskirjeentilaus tuotesegmenteittäin.

Verkkokauppaan voi tutustua osoitteessa muotitalolehto.fi

Case Keskuskauppakamari – Tapahtumien, asiantuntijahaun ja ansiomerkkipalvelun integraatiot osaksi laajaa verkkopalvelua

Keskuskauppakamari on yrittäjyyttä ja yritysten toimintaedellytyksiä edistävä valtakunnallinen organisaatio, joka toimii 19 ympäri Suomen toimivan Kauppakamarin yhteistyöelimenä. Keskuskauppakamarilla on useita palveluita, kuten Asiantuntijahaku, Mainonnan eettinen neuvosto sekä Ansiomerkki-palvelu, jotka yhdistettiin saman palvelun alle.

Palvelut konseptoitiin uudelleen käyttäjälähtöisiksi ja hakukoneille paremmin tavoitettaviksi. Sivustolle tehtiin integraatioita asiakasrekisterin, toiminnanohjausjärjestelmän ja verkkopalvelun välille, jotta manuaalista työtä voitiin karsia.

Tapahtumat haetaan Eventilla-järjestelmän rajapinnasta. Eventillassa luodut yksittäiset tapahtumat siirtyvät automaattisesti omiksi sivuikseen WordPressiin.

Ansiomerkkigalleria ottaa hakemukset vastaan verkkopalvelun puolella ja tallentaa ne suoraan toiminnanohjausjärjestelmään.

Asiantuntijahaussa Microsoft Dynamicsista tuodaan Excelin kautta tietoa asiantuntijoista hakupalveluun, jossa voi hakea tietyn profiilin asiantuntijaa omalta alueeltaa. Dynamicsiin viedään Excelin kautta tietoa ansiomerkkien ostajista.

Tutustu sivustoon kauppakamari.fi

 

Case MMA – tapahtumat Lyytistä selailtaviksi verkkopalveluun

Myynnin ja Markkinoinnin ammattilaisten verkkopalvelu uudistettiin viime keväänä. Teknisessätoteutuksessa lähtökohtana oli 15 sivuston multisite -kokonaisuus, joka koostuu pääsivustosta ja jäsenyhdistysten sivustoista.

Uudistuksen yhteydessä sivustolle haluttiin integroida tapahtumat Lyyti-järjestelmästä helpottamaan sisällönsyöttöä ja koko järjestön digitaalista ekosysteemiä. Lyytistä tuotua koulutuskalenteria voi selata palvelun etusivulla.

Sivustolle kehitettiin lisäksi edistynyt lomaketyökalu, joka on integroitu Microsoft Dynamics CRM -järjestelmään. Sisällön tuotannon osalta vanhoilta sivuilta tuotiin uutiset ja blogit massatuontina uudelle sivustolle. Teimme myös sivuston käyttöä ja tiedon löytymistä helpottavan ehdottavan hakutoiminnallisuuden.

Sivustoon voi tutustua osoitteessa mma.fi