Ami-säätiön uusi brändi ja verkkopalvelu

Ami-säätiö

Ami-säätiön tarkoituksena on parantaa erityisesti Helsingin seudun kilpailukykyä, seudulla toimivien työyhteisöjen ja yksilöiden edellytyksiä menestyä työelämässä ja sen muutoksessa sekä seudun työmarkkinoiden toimivuutta. Säätiön tavoitteena on tehdä pääkaupunkiseudun työmarkkinoista Pohjoismaiden parhaimmat ja nostaa seudun yksilöiden ja yritysten osaamista. Ami tukee tukee tutkimusta ja työmarkkinoiden kehittymistä tutkimusapurahoilla ja hankeavustuksilla.

Lähtökohdat

Säätiön strategia luotiin kokonaan uudelleen, ja sen myötä Ami sai uuden alun toiminnalleen. Palvelulle tarvittiin uusi näyttävä brändi. Tehtävänämme oli auttaa Amia jäsentämään uutta strategiaa viestittävään muotoon – sekä kirjallisesti, että visuaalisesti. Amille tarvittiin uusi brändi-identiteetti sekä verkkopalvelu. Loimme myös kuvituksia Amin käyttöön.

Ami Säätiö uudistettu verkkosivu avattuna mobiililaitteen näytölle

  • Bränd sprint
  • Kuvakonsepti
  • Visuaalinen ilme
  • Kuvatuotanto
  • Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus (WordPress)

Suunnittelu

Työ aloittettiin brändityöpajalla, jonka avulla määrittelimme Amin position säätiöiden kentällä. Määrittelytyön jälkeen suunnittelimme Amille näyttävän identiteetin, joka erottuu ja viestii visuaalisin keinoin Amin brändistä. Kuvakonseptin osalta päädyimme luomaan abstrakeja kuvia, jotka tilanteiden tai asioiden kuvaamisen sijaan pyrkivät herättämään katsojassa aikaan ajatuksia ja tunteita.

Kokosimme brändi-identiteetin digitaaliseen graafiseen ohjeistoon, jota on helppo päivittää ja ylläpitää. Amille luotiin myös WordPress-verkkopalvelu, jonka tärkein tehtävä on toimia työkaluna avustuksista tiedottamiseen.

Vieraile verkkopalvelussa: ami.fi

Apunasi projektin joka vaiheessa

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Petteri Laamo

Strategist / Founder

040 194 4421

Muut työt