• Brändäys ja yritysilme
  • Graafinen suunnittelu
  • Jatkuvat palvelut
  • Konseptisuunnittelu
  • Kuvakonsepti
  • Käytettävyystutkimus
  • UI/UX
  • Verkkosivut ja -palvelut

Hill Auditin uusi brändi ja verkkopalvelu

Hill Audit – moderni ja ketterä tilintarkastusyhteisö, jonka osaamisen ydintä ovat tilintarkastus ja neuvonanto konsultoivalla otteella.

Lähtökohdat uudistukselle


Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia.

Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi paremmin heidän asemaansa edelläkävijänä alallaan. Erityisesti verkkosivuston osalta keskeisiksi tavoitteiksi määriteltiin erinomainen käyttökokemus, visuaalinen näyttävyys ja selkeä erottautuminen kilpailijoista. Sivuston tuli myös esitellä yrityksen palvelut ja tuotteet selkeästi ja myynnillisesti.

Brändin tavoitemielikuviksi määriteltiin mm. ketterä, uskottava, raikas, asiantunteva, nuorekas, edelläkävijä, luotettava, tuttavallinen ja helposti lähestyttävä.

Tutustu uuteen Hill Auditin verkkosivuun

hillaudit.fi

Visuaalisen ilmeen uudistus

Brändi-ilmeen uudistusprosessi käynnistyi syyskuussa 2024 kattavilla työpajoilla, joissa redandbluen asiantuntijat ja Hill Auditin projektitiimi työstivät yhdessä uutta ilmettä erilaisin yksilö- ja ryhmätehtävin. Työskentely oli intensiivistä ja tuloksellista, sillä Hill Auditin henkilöstö oli aidosti sitoutunut uudistukseen.

Uusi ilme suunniteltiin selkeäksi, moderniksi ja kilpailijoista erottuvaksi. Uudistuksen yhteydessä tunnusta päivitettiin paremmin luettavaksi ja visuaalisesti kevyemmäksi. Uudistettu tunnus heijastaa nyt paremmin yrityksen strategista suuntaa ja arvoja, ollen samalla helposti tunnistettava ja ajaton. Värimaailma uudistettiin raikkaammaksi ja kevyemmäksi, säilyttäen kuitenkin tietty arvokkuus, jota toimiala edellyttää. Typografia valittiin tukemaan luettavuutta ja modernin asiantuntijan mielikuvaa.

Yksi brändi-ilmeen elementeistä on uudistettu kuvituskonsepti, jonka muotokieli pohjautui perinteisen laskimen numeroiden muotoiluun. Kuvituksia voi käyttää joko yksittäisinä nostoina tai laajempina taustapintoina tai -patterneina. Myös kuvakonseptia uudistettiin ja valokuvien osalta brändikuvaukset järjestettiin Hill Auditin toimistolla. Samalla kuvattiin myös henkilökuvat, joissa hyödynnettiin mukana myös videokuvaa.

Brändi-ilmeen suunnittelun lopputuloksena syntyi kattava brand book eli brändikäsikirja, joka dokumentoi ilmeen kaikki elementit: tunnuksen, värimaailman, typografian, kuvituksen ja sovellukset erilaisiin käyttöyhteyksiin.

Verkkopalvelun konseptointi ja suunnittelu

Verkkosivujen uudistuksen konseptivaiheessa määriteltiin sivuston rakenne, keskeiset toiminnallisuudet ja käyttäjäpolut. Erityistä huomiota kiinnitettiin palveluiden ja asiantuntijoiden esittämistapaan, jotta sivusto palvelisi mahdollisimman hyvin liiketoiminnan tarpeita.

Verkkosivun käyttöliittymä- ja visuaalisen suunnittelun vaiheessa hyödynnettiin uuden brändi-ilmeen elementtejä luomaan yhtenäinen ja erottuva tapa jalkauttaa ilme verkkoon. Sivustolla eri kohdissa näkyy tunnistettavat pattern-kuviot, jotka toistuvat taustakuvioina läpi sivuston. Myös erilaisia kuvituksia ja kuvaajia toteutettiin osana kokonaisuutta, vahvistamaan visuaalista identiteettiä.

Henkilöstön esittelyyn haluttiin tuoda erityistä persoonallisuutta ja elävyyttä. Tätä varten henkilöstöstä kuvattiin perinteisten valokuvien lisäksi lyhyet videot. Nämä videot tuovat sivustolle liikettä ja eloa, korostaen asiantuntijoiden persoonaa pienen liikkeen kautta.

Ratkaisun kuvaus

Hill Auditin WordPress-verkkopalvelun tekninen toteutus alkoi joulukuussa 2024. Sivustolle rakennettiin räätälöidyt sisältötyypit artikkeleille, palveluille ja asiantuntijoille, mikä mahdollistaa joustavan sisällönhallinnan ja personoidut esitystavat kaikille sisällöille.

Erityisenä yksityiskohtana sivustolla ovat asiantuntijoista kuvatut lyhytvideot, jotka näkyvät ihmiset – ja yhteystiedot -sivuilla. Videot antavat kävijöille aidon kuvan Hill Auditin asiantuntijoista sekä luovat yllätyksellisyyttä sivulle.

Sivuston rakenne suunniteltiin palvelemaan erilaisia kävijäryhmiä, olipa kyseessä uusi potentiaalinen asiakas, olemassa oleva asiakas tai työnhakija. Navigaatio ja sisällön ryhmittely toteutettiin käyttäjälähtöisesti, jotta tiedon löytäminen olisi mahdollisimman vaivatonta.

Yhteistyö ja jatkuva kehitys

Redandbluen ja Hill Auditin yhteistyö jatkuu sivuston julkaisun jälkeenkin. Sivusto julkaistiin maaliskuun alussa 2025 ja se sai heti ensimmäisten viikkojen aikana positiivista palautetta niin asiakkailta kuin Hill Auditin omalta henkilöstöltä.

Sivuston ylläpitoa jatkaa redandblue, mikä takaa teknisen toimivuuden ja tietoturvan myös tulevaisuudessa. Yhteistyö jatkuu säännöllisillä tapaamisilla kerran kvartaalissa, jolloin arvioidaan sivuston toimivuutta, suunnitellaan tulevia kehitystarpeita ja tarkastellaan analytiikkaa.

Jatkuvan kehityksen malli mahdollistaa sivuston evoluution Hill Auditin liiketoiminnan mukana. Sivustoa voidaan laajentaa ja päivittää tarpeiden muuttuessa, esimerkiksi lisäämällä uusia osioita tai toiminnallisuuksia.

Uudistettu brändi-ilme ja verkkopalvelu ovat yhdessä luoneet Hill Auditille modernin, erottuvan ja ammattimaisen identiteetin, joka heijastaa yrityksen arvoja ja asemaa markkinoilla. Uudistus on vahvistanut Hill Auditin brändiä ja luonut vankan pohjan tulevalle kasvulle ja kehitykselle.

Kaipaatko vinkkejä brändin uudistamiseen tai verkkopalvelun kehittämiseen?

Ota yhteyttä, niin jutellaan tarkemmin

Petteri Laamo

Petteri Laamo

Senior designer, Client director, Co-Founder
Puhelin 040 194 4421
Sähköposti petteri@redandblue.fi

Yhteydenottolomake (Verkkopalvelut)

Verkkopalvelut-palvelusivun lomake

Nimi(Pakollinen)
Kirjoita kenttään sähköpostiosoitteesi
Voit jättää halutessasi puhelinnumeron yllä olevaan kenttään.
0 / 500 merkkien enimmäismäärästä
Kirjoita lyhyt viesti (vapaaehtoinen). Viestisi pohjalta pääsemme nopeammin jatkamaan juttua kanssasi.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.