Kasvua Muotitalo Lehtoon


Muotitalo Lehto on yli satavuotias suomalainen perheyritys. Yrityksen historia alkaa Lahden torilta vuodesta 1913, jolloin Anni-Lydia ja Joonas Lehto aloittivat vaatteiden torikaupan. Tänä päivänä perheyritys työllistää yhteensä noin 50 työntekijää Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Yrityksellä on yhdeksän kivijalkamyymälää ja nyt myös verkkokauppa.
- Konseptisuunnittelu
- Käyttöliittymäsuunnittelu
- Visuaalinen suunnittelu
- Tekninen kehitys (WordPress + WooCommerce)
- Testaus
- Ylläpito- ja pienkehitys
- Digitaalinen markkinointi

Autoimme Muotiltalo Lehtoa rakentamaan verkkokaupan, ja luomaan siitä kivijalkaliikkeeseen verrattavan myyntipumpun digimarkkinoinnin avulla.
Redandblue aloitti verkkokaupan toteutustyön yrityksen ekosysteemin kartoituksella. Lehdolla on käytössään kehittynyt kassajärjestelmä, jonka kautta yrityksen myymälöitä ja niiden tuotteiden myyntiä ja varastosaldoja ylläpidetään. Verkkokaupan toteutuksen lähtökohtana oli perustaa verkkokaupasta yrityksen kymmenes ”myymälä”. Lehdon kivijalkamyymälöiden kassa- ja toiminnaohjausjärjestelmänä (ERP) toimii Solteqin Tekso -järjestelmä. Redandblue toteutti Woocommerce-verkkokaupparatkaisun siten, että Tekso ohjaa Woocommercen tuote- ja varastohallintaa. Varaston saldoja voidaan tällä tavoin käsitellä verkkokaupan osalta ikään kuin se olisi yksi yrityksen myymälöistä.
Verkkokauppaan toteutettiin dynaamiset tuotefiltterit laajan tuotevalikoiman tuoteselailun helpottamiseksi. Lisäksi kauppaan integroitiin Mailchimp-uutiskirjeentilaus tuotesegmenteittäin. Kaupan visuaalinen ilme johdettiin yrityksen olemassa olevien myymälöiden ilmeestä. Redandbluen analytiikkatiimi toteuttaa kaupan digitaalista markkinointia sekä analysoi kaupan toimivuutta.
Redandblue vastaa sivuston ylläpidosta ja jatkokehityksestä.

Kasvua digimarkkinoinnista
Muotitalo Lehdon digimarkkinointikumppanuus on ollut jatkuvaa ja kokonaisvaltaista, keskittyen yksinomaan Google Ads -hakumarkkinointiin ja Shopping-kampanjoihin saumattomasti optimoitavaksi kokonaisuudeksi. Google-puolella hallitsemme sekä hakusanamainontaa että tuotekampanjoita, joilla kasvatimme uuden verkkokaupan kivijalkaliikkeen myyntitasolle 11 kuukaudessa. Alusta asti rakensimme jatkuvan avainsanatutkimuksen, negatiivisten hakusanojen hallinnan sekä dynaamisen hintasäädön sisältävän optimointiprosessin, jota hienosäädetään viikoittain ja jonka avulla reagoimme nopeasti hakutrendien muutoksiin.
Kasvuhakkeroinnin ytimessä on kattava analytiikka: Google Analytics 4, Google Tag Manager ja Ads-konversioseuranta mahdollistavat tapahtumakohtaisen mittauksen aina mainoksen klikkauksesta ostotapahtumaan asti. Data-analyysin pohjalta toteutimme nopeat iteroinnit, kuten laskeutumissivujen elementtien uudelleenjärjestelyjä, mainostekstien hienosäätöä ja tarjouskampanjoiden A/B-testauksia. T
Koska asiakas on keskittänyt myös ylläpitonsa meille, tuloksia laskettaessa olemme huomioineet myös käyttöpalvelun sekä palvelun ylläpitoon ja päivitysvelkaan liittyvät kulut. Tulokset puhuvat puolestaan. Kun asiakas antaa meille euron, hän saa yli 4 euroa takaisin. Edellisen kahdentoista kuukauden aikana investoinnin tuotto (ROAS) on ollut x 4,2 ja kokonais-ROI ylsi 316 %,

Tutustu sivustoon muotitalolehto.fi

Ota yhteyttä
