Sallan brändiuudistus ja visuaalinen strategia
Salla on Suomen nopeiten kasvava matkailukohde, joka on tunnettu rohkeasta sloganistaan “Middle of nowhere”. Sallassa on maailman puhtain vesi, ja puhtautta halutaan vaalia. Uusi ilme on samaan aikaan klassinen ja moderni. Sallasta haluttiin tuoda esille puhdasta luontoa ja yksinkertaista hiljaista luksusta, jota Salla tarjoaa kävijälleen.
Mitä tehtiin?
- Bränd sprint
- Brändi-uudistus
- Kuvakonsepti
- Kuvitus
- Graafinen suunnittelu
- Valokuvaus
Lähtötilanne
Salla on Suomen nopeiten kasvava matkailukohde, joka on tunnettu rohkeasta sloganistaan “Middle of nowhere”. Sallassa on maailman puhtain vesi, ja puhtautta halutaan vaalia. Kunnan vastuulliseen ympäristöstrategiaan ovat sitoutuneet niin yrittäjät, päättäjät kuin kuntalaisetkin.
Salla elää luonnosta, eikä raskasteollisuutta ole toistaiseksi tarvittu alueen työtä turvaamaan. Koska matkailu on Sallalle elinehto, brändillä on mittaamattoman suuri vaikutus kunnan hyvinvointiin. Brändi oli kuitenkin päässyt vuosien varrella pölyttymään, eikä Sallan ulkoasu enää viestinyt oikeista asioista. Brändi-uudistusta lähdettiin edistämään Brand sprint- työpajasarjalla, jossa määriteltiin kunnalle uusi suunta. Uudistuksen yhteydessä tehtiin uudet ikonit, uusi kuvakonsepti sekä uusi visuaalinen strategia Sallalle.
-
Kati Vesalainen
Matkailukoordinaattori, Sallan Kunta
Alun konseptointityöpaja auttoi selkeyttämään tavoitteet ja toiveet sekä meille että redandbluelle. Redandblue kuunteli ja ymmäsi meitä hyvin. Yhteydenpito oli mutkatonta ja asiat hoidettiin ketterästi. Henkilöt olivat aina tarvittaessa tavattavissa. Erityiskiitos siitä, että sai asioida suoraan suunnittelijan kanssa. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen, kiitokset vielä huipusta työstä!
-
Kati Vesalainen
Matkailukoordinaattori, Sallan Kunta
Lopputulos
Uusi ilme on samaan aikaan klassinen ja moderni. Sallasta haluttiin tuoda esille puhdasta luontoa ja yksinkertaista hiljaista luksusta, jota Salla tarjoaa kävijälleen.
Salla halusi näyttäytyä juuri sellaisena kuin se oikeasti on. Hiihtokeskusten bileporukoita ei tarvitse kosiskella. Meidän tehtäväksemme jäi tuoda tämä todellinen Salla näkyväksi.
Valokuvauksen yhteydessä seurasimme Sallalaisten elämää, ja pyrimme taltioimaan aitoja hetkiä. Jätimme poseeraukset ja lavastetut tilanteet muille hiihtokeskuksille. Salla on kunta, jonne luonto kutsuu kylään.
Valokuvat otti Maija Savolainen
Ota yhteyttä
Petteri Laamo
Head of Design, Co-Founder
Petteri on redandbluen toinen perustaja ja kokenut suunnittelija.