Digitaalinen graafinen ohjeisto

Nykyaikainen brändi on aktiivinen toimija, joka näkyy monissa eri kanavissa ja sitä vastaanotetaan lukuisilla eri laitteilla. Brändinhallintaan tarvitaan nopeaa reagointikykyä ja selkeää muutoksenhallintaa.

Brändi ei ole enää staattinen vuosikausia samanlaisena pysyvä instituutio. Brändiohjeen tekeminen verkkoon muokattavalle alustalle on nykypäivää.

Miksi tehdä graafisesta ohjeistosta digitaalinen?

  • Digitaalinen graafinen ohjeisto on muokattava pohja, jota voi itse päivittää verkkoon milloin tahansa.
  • Päivitykseen ei tarvita ulkopuolista toimijaa / toimittajaa.
  • Ohjeistossa on helposti silmäiltävä ja selattava sisällysluettelo.
  • Kaikki brändiin liittyvä tieto löytyy saman verkko-osoitteen takaa, eikä ohjeistosta liiku useita versioita.
  • Mahdollisuus laittaa logot, kuvat ja muut tiedostot ladattavaksi suoraan sivustolta.
  • Helppo lähettää eri toimijoille: tarvitset vain yhden verkko-osoitteen.
  • Mahdollisuus näyttää animointeja, videota ja muuta liikkuvaa kuvaa.
  • Mahdollisuus rajattomaan laajuuteen – digitaalinen ohjeisto ei ole sidoksissa tiettyyn sivumäärään.
  • Kestävä tekninen ratkaisu – sama alusta voidaan pitää käytössä, vaikka brändi-identiteetti muuttuisi.

Voimme viedä olemassa olevan ohjeiston verkkoon digitaaliseen muotoon. Autamme myös brändi-ilmeiden suunnittelussa ja toteutuksessa, ja ilmeen freesauksessa.

Ota rohkeasti yhteyttä ja jutellaan lisää!

Apunasi projektin joka vaiheessa

Autamme kartoittamaan projektin lähtökohdat, tarpeet ja tavoitteet tarjouksen taustatiedoksi.

Yhteystiedot

Petteri Laamo

Strategist / Founder

040 194 4421

Case Ami-säätiö

Työ aloittettiin brändityöpajalla, jonka avulla määrittelimme Amin position säätiöiden kentällä. Määrittelytyön jälkeen suunnittelimme Amille näyttävän identiteetin, joka erottuu ja viestii visuaalisin keinoin Amin brändistä. Kuvakonseptin osalta päädyimme luomaan abstrakeja kuvia, jotka tilanteiden tai asioiden kuvaamisen sijaan pyrkivät herättämään katsojassa aikaan ajatuksia ja tunteita.

Kokosimme brändi-identiteetin digitaaliseen graafiseen ohjeistoon, jota on helppo päivittää ja ylläpitää. Amille luotiin myös WordPress-verkkopalvelu, jonka tärkein tehtävä on toimia työkaluna avustuksista tiedottamiseen.

Katso koko case ›
Tutustu digitaaliseen graafiseen ohjeistoon ›

Case Visign

Visign tuottaa 3D-visualisointeja asunnon tai muiden tilojen myyntiin ja vuokraukseen. Redandblue toteutti Visignille brändiuudistuksen, johon kuului logon, väripaletin, typografian ja kuvakonseptin suunnittelu. Visignille tehtiin myös custom-ikoneita sekä ilmeen dokumentointi digitaaliseksi graafiseksi ohjeistoksi.

Tutustu digitaaliseen graafiseen ohjeistoon ›

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous