Ami-säätiön uusi brändi ja verkkopalvelu
Ami-säätiö
Ami-säätiön tarkoituksena on parantaa erityisesti Helsingin seudun kilpailukykyä, seudulla toimivien työyhteisöjen ja yksilöiden edellytyksiä menestyä työelämässä ja sen muutoksessa sekä seudun työmarkkinoiden toimivuutta. Säätiön tavoitteena on tehdä pääkaupunkiseudun työmarkkinoista Pohjoismaiden parhaimmat ja nostaa seudun yksilöiden ja yritysten osaamista. Ami tukee tukee tutkimusta ja työmarkkinoiden kehittymistä tutkimusapurahoilla ja hankeavustuksilla.
Vieraile verkkopalvelussa
Lähtökohdat
Säätiön strategia luotiin kokonaan uudelleen, ja sen myötä Ami sai uuden alun toiminnalleen. Palvelulle tarvittiin uusi näyttävä brändi. Tehtävänämme oli auttaa Amia jäsentämään uutta strategiaa viestittävään muotoon – sekä kirjallisesti, että visuaalisesti. Amille tarvittiin uusi brändi-identiteetti sekä verkkopalvelu. Loimme myös kuvituksia Amin käyttöön.
- Bränd sprint
- Kuvakonsepti
- Visuaalinen ilme
- Kuvatuotanto
- Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus (WordPress)
Suunnittelu
Työ aloittettiin brändityöpajalla, jonka avulla määrittelimme Amin position säätiöiden kentällä. Määrittelytyön jälkeen suunnittelimme Amille näyttävän identiteetin, joka erottuu ja viestii visuaalisin keinoin Amin brändistä. Kuvakonseptin osalta päädyimme luomaan abstrakeja kuvia, jotka tilanteiden tai asioiden kuvaamisen sijaan pyrkivät herättämään katsojassa aikaan ajatuksia ja tunteita.
Kokosimme brändi-identiteetin digitaaliseen graafiseen ohjeistoon, jota on helppo päivittää ja ylläpitää. Amille luotiin myös WordPress-verkkopalvelu, jonka tärkein tehtävä on toimia työkaluna avustuksista tiedottamiseen.
Tulokset
-
Verkkosivuliikenne
+130 %
Alkuvuosi 2024 vs. 2023
-
Orgaaninen liikenne
+251 %
Alkuvuosi 2024 vs. 2023
-
Orgaaninen näkyvyys
+313 %
Alkuvuosi 2024 vs. 2023
Ota yhteyttä
Petteri Laamo
Head of Design, Co-Founder
Petteri on redandbluen toinen perustaja ja kokenut suunnittelija.