Palvelu
Kunnan verkkopalvelun uudistus
Kunnan tai kaupungin verkkopalvelun uudistus
Redandblue on suunnitteluvetoinen digitoimisto Helsingistä, joka tarjoaa kunta-asiakkailleen kaiken kattavat palvelut aina brändiuudistuksesta saavutettavan kuntasivuston toteutukseen asti. Kunnan tai kaupungin verkkopalvelun uudistus tehdään aina ihmiskeskeisen suunnittelun periaatteita noudattaen. Meiltä on helppo pyytää jatkuvaa ja laadukasta palvelua tarpeeseen kuin tarpeeseen. Tarvitsetko asiantuntija-apua analytiikan ja hakukoneoptimoinnin parissa? Meiltä saat sitäkin!
Petri Siltala
Director, Sales & Finance
Kuntasivusto – uudistus ihmiskeskeisesti
Kuntasivuston uudistaminen on monivaiheinen prosessi. Kannustamme panostamaan vaatimusmäärittelyyn jo tarjouspyyntövaiheessa. Tarjoamme kunnallesi kaikki työkalut ja sopivat ratkaisut laadukkaan, saavutettavan ja pitkän elinkaaren kuntasivuston suunnitteluun ja toteutukseen. Suunnitteluvetoisena digitoimistona haluamme huomioida sekä kuntaorganisaation sisäiset että kuntalaisten tarpeet sivustouudistuksessa, ihmiskeskeisesti.
Kuntasektorin asiakkaitamme
Mitä pitää ottaa huomioon kunnan verkkopalvelun uudistamisessa (Top 5) ?
- konseptointi ja vaatimusmäärittely
- tietosuoja ja -turva
- saavutettavuus, käytettävyys ja niiden kunnollinen testaus
- sisältötyötä ja sisältöjen keskittämistä edistävät toiminnallisuudet ja integraatiot
- sivuston suorituskyky ja jatkokehitettävyys
Lue artikkelistamme, miten onnistut kuntasivuston uudistuksessa.
Kunnan sivustouudistus – yleisimmät toiminnallisuudet
Kunnan tai kaupungin verkkopalvelun yleisimmät ja myös tärkeimmät toiminnallisuudet loppukäyttäjän näkökulmasta ovat selkeä ylätunniste ja päänavigaatio sekä monipuolinen hakutoiminto. Navigaatioratkaisuja täydennetään murupolulla ja mahdollisella sivuvalikolla alasivuilla.
Erilaiset palveluiden ja muiden aihealuiden koontisivut ovat yleisesti käytettyjä, kun kootaan laajoja asiakokonaisuuksia yhteen sivuun käyttäjän navigoitavaksi. Nimenomaan loppukäyttäjän näkökulmasta on tärkeää, että käyttäjä löytää etsimänsä tiedon vaivattomasti ja nopeasti. Toisaalta sisältöjen ylläpidon kannalta esimerkiksi integraatio palvelutietovarantoon voi tehostaa kunnan työntekijöiden työtä ja keskittää sisällönhallintaa mukavasti.
Referenssi: Hollolan kunnan verkkopalvelu-uudistus
Hollolan kunnan verkkopalvelu oli vanhentunut: uusia sivuja ja rakenteita oli luotu palvelun päälle ja kokonaisuus oli hajanainen ja vaikeasti hahmotettava. Uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli käyttäjälähtöisyys ja selkeys. Uudistuksessa haluttiin pitää mielessä erityisesti mobiilikäyttäjät, joita on lähes yli 75 % kaikista verkkopalvelun käyttäjistä. Myös organisaatiolähtöisyydestä haluttiin lähemmäs loppukäyttäjiä. Uuteen palveluun toivottiin entistä vahvempaa brändin näkyvyyttä sekä muun muassa ikonien ja kuvitusten rohkeaa käyttöä.
Kysy lisää – me vastaamme
Petri Siltala
Director, Sales & FinanceYhteydenottolomake (Verkkopalvelut)
Verkkopalvelut-palvelusivun lomake