Palvelu
Google Ad Grants
Google Ad Grants tarjoaa non-profit- ja yleishyödyllisille toimijoille jopa yli 100 000 euroa vuodessa Googlen hakusanamainontaa varten.
Google Ad Grants – Ilmaista mainontaa non-profit -toimijoille
Google Ad Grants
on ohjelma, joka tarjoaa ilmaista hakusanamainontaa Google Ads -verkostossa hyväntekeväisyysjärjestöille ja voittoa tavoittelemattomille organisaatioille. Ohjelman avulla toimijat voivat mainostaa Googlen hakutuloksissa ilmaiseksi, jolloin ne voivat tavoittaa suuremman yleisön ja edistää toiminnan tavoitteita.
Meillä redandbluessa on paljon kokemusta Ad Grants -tilien perustamisesta, rakentamisesta, optimoinnista ja kasvattamisesta jopa täyteen 10 000 dollarin eli noin 9000 euron kuukausittaiseen hyötyyn asti. Vuositasolla hyöty voi olla jopa yli 100 000 euroa. Tällä hetkellä hallinnoimme toistakymmentä Ad Grants -tiliä ja autamme mielellämme voittoa tavoittelemattomia järjestöjä kehittämään toimintaansa niiden avulla.
Redandblue on myös Google Partner -sertifioitu, joka on virallinen tunnustus asiakkaidemme tilien erinomaisesta huolenpidosta ja Googlen laatuvaatimuksien täyttämisestä.
Paavo Virta
Head of Growth Marketing, Partner
Miksi Google Ad Grants on olemassa?
Voittoa tavoittelemattomilla järjestöillä on tärkeä rooli yhteiskunnassamme. Rajalliset budjetit ja resurssit voivat kuitenkin haitata niiden kykyä tavoittaa laajempi yleisö ja saavuttaa tavoitteensa. Google tarjoaa tähän haasteeseen apua Google Ad Grants -ohjelman avulla.
Millaiset organisaatiot voivat käyttää Ad Grants -palvelua?
Google Ad Grants -ohjelma on tarkoitettu vain hyväntekeväisyysjärjestöille ja voittoa tavoittelemattomille organisaatioille. Ohjelman kautta mainostaminen on sallittua ainoastaan organisaatioille, jotka täyttävät Google Ad Grants -ohjelman vaatimukset .
Alla on lyhyt luettelo vaatimuksista:
- Organisaation on oltava virallinen hyväntekeväisyysjärjestö tai voittoa tavoittelematon organisaatio.
- Organisaation on oltava rekisteröitynyt Google for Nonprofits (Google järjestöille) -ohjelmaan.
- Organisaatiolla on oltava laadukas nettisivusto, joka noudattaa ohjelman omaa verkkosivustokäytäntöä.
- Organisaation on noudatettava Google Ad Grantsin ohjelman käyttöehtoja ja mainonnan käytäntöjä.
Vaatimukset voivat vaihdella organisaation sijainnin ja toimialan mukaan. Organisaation tulee myös olla valmis käyttämään aikaa ja resursseja mainosten hallintaan ja optimointiin, jotta saavutetaan ja ylläpidetään paras mahdollinen mainostehokkuus.
Miten onnistua Ad Grants -hakusanamainonnassa?
Selvitä, mitä haluat saavuttaa mainoskampanjallasi. Haluatko lisätä verkkosivuston kävijämäärää, kerätä lahjoituksia tai saada lisää vapaaehtoisia? Määrittele selkeät tavoitteet ennen kampanjan aloittamista. Määrittele selkeät tavoitteet ja konversiopisteet ennen kampanjan aloittamista.
Avainsanat ovat tärkeitä tehokkaassa Google Ads -hakusanamainonnassa. Tutki avainsanoja, jotka liittyvät organisaatiosi toimintaan ja palveluihin. Käytä avainsanoja, jotka ovat relevantteja yleisöllesi ja joilla on riittävästi kuukausittaisia hakuja.
Jaa kampanjasi pienempiin, tarkemmin kohdennettuihin mainosryhmiin. Näin voit luoda räätälöityjä mainoksia eri kohderyhmille ja parantaa mainosten tehokkuutta.
Kirjoita mainokset niin, että ne herättävät kiinnostuksen ja houkuttelevat klikkauksia. Käytä vahvoja otsikoita, selkeitä viestejä ja tee kiinnostavia toimintakehotuksia (Call-to-Action) ohjaamaan kävijät verkkosivustollesi.
Varmista, että mainosten klikkaajat ohjataan relevantille ja hyvin optimoidulle sivulle verkkosivustollasi. Sivun tulisi tarjota käyttäjille haluamansa tiedot ja kannustaa heitä ryhtymään toimiin, kuten lahjoittamaan tai liittymään jäseneksi.
Käytä Google Adsin seurantatyökaluja, kuten konversiotapahtumia ja Google Analyticsia (GA4), saadaksesi tietoa kampanjasi suorituskyvystä. Seuraa mainosten tehokkuutta ja optimoi niitä tarvittaessa parempien tulosten saavuttamiseksi.
Älä pelkää kokeilla erilaisia mainosversioita, avainsanoja ja sisältöjä.
Google Ad Grants -mainonnan rajoitukset
Google Ad Grants -ohjelmaan liittyy joitakin rajoituksia verrattuna tavalliseen Google Ads -mainostiliin. Nämä rajoitukset ovat voimassa Ad Grants -tilien kohdalla, jotta organisaatiot voivat käyttää ilmaisia mainoksiaan vastuullisesti ja tehokkaasti.
Tässä on muutamia tärkeimpiä rajoituksia:
- Hakusanamainonta: Ad Grants -tilillä voi käyttää budjettia ainoastaan hakusanamainontaan.
- Klikkiprosentti: Kampanjoiden CTR:n pitää olla jatkuvasti yli 5%.
- Klikkihinta: Kallein klikkihinta saa olla 2 dollaria. Tämän rajoituksen voi tosin ohittaa rakentamalla kampanjat konversiotavoitteiden ympärille.
- Laajennukset: Kampanjoissa pitää aina käyttää tiettyä määrää laajennuksia.
- Mainosbudjetti: Google Ad Grants -tilin mainosbudjetti on rajoitettu enintään 10 000 dollariin eli noin 9 000 euroon kuukaudessa. Tämä tarkoittaa, että organisaatio ei voi ylittää tätä määrää kuukaudessa ilmaisissa mainoksissaan.
- Avainsanat: Ad Grants -ohjelman kautta mainostaessa organisaatiolla on rajoituksia avainsanojen käytössä. Organisaatio ei voi yhtä helposti käyttää yleisiä avainsanoja, joilla on laaja kilpailu, vaan sen on käytettävä tarkennettuja avainsanoja, jotka ovat suoraan yhteydessä organisaation toimintaan ja tavoitteisiin.
- Muut rajoitukset: Ad Grantsiin liittyy myös muita rajoituksia, minkä vuoksi tiliä kannattaa seurata ja optimoida säännöllisesti.