Palvelu
Brändäys ja yritysilme
Tuomme näkyväksi sen, mikä organisaatiossasi on kiinnostavaa ja erilaista. Hyvä yritysilme tulkitsee yrityksen strategiaa – se näyttää mihin yritys uskoo, mitä se tekee ja miksi. Hyvä yritysilme on tunnistettava, mieleenpainuva ja erottuu kilpailijoista edukseen.
Olemme apunasi luomassa vaikuttavaa brändiä
Petteri Laamo
Head of Design, Co-Founder
Petteri on redandbluen toinen perustaja ja kokenut suunnittelija.
Brändi ja muotoilu osana identiteettiä
Brändäys ja muotoilu käsittää paljon enemmän kuin logon ja sloganin suunnittelun. Brändi koostuu mielikuvista ja arvoista, jotka ihmiset liittävät yritykseesi. Nämä mielleyhtymät ovat olemassa riippumatta siitä, onko brändiä suunniteltu ja hiottu. Autamme brändiäsi loistamaan kaikissa kanavissa.
Brändi luo erottovuutta
Hyvin hallittu brändi erottelee, jää mieleen, viestii oikeista asioista ja parhaimmillaan nostaa organisaation uudelle tasolle. Mutta miten aloittaa brändäysprojekti? Kestääkö projekti kauan? Ketä pitää ottaa mukaan hankkeeseen? Saadaanko päätöksiä tehtyä helposti?
Hyvä brändistrategia viestii tehokkaasti, mitä yrityksesi edustaa, ja luo dialogin sinun ja asiakkaidesi välille. Brändiuudistuksen ei tarvitse olla raskas projekti, vaan se voidaan suunnitella tehokkaasti esimerkiksi brand sprint -työpajasarjan avulla.
Brand sprint
Brand sprint on työkalu, jonka avulla brändin ytimen kirkastaminen ja ydinviestien muotoilu tehdään johdetusti ja napakasti. Sen avulla tuodaan organisaation todellinen luonne esiin, ja viestitään se kiinnostavasti.
Brand sprint on intensiivinen työpajasarja, jonka tavoitteena on kiteyttää organisaation ydin ja tarjota eväät visuaalisen ilmeen suunnitteluprojektille.
Työskentelyssä hyödynnetään Googlen kehittämää menetelmää, jolla Google on jo vuosia sparrannut sijoitusyhtiöitään.
Brand sprint tehokas ja perusteellinen tapa käynnistää yritysilmeen uudistusprojekti. Menetelmän etuja ovat tehokkuus ja hyvin hallittu päätöksenteko.
Prosessilla saadaan brändinrakennuksen kulmakivet hiottua kuntoon alle viikossa ja kaikki osallistujat on osallistettu ja viikon lopussa tiimillä on selkeä kuva organisaation brändin ytimestä.
Työpajasarja pidetään neljänä mielellään peräkkäisenä päivänä, jotta uudistukseen sitoutunut tiimi pystyy työskentelemään intensiivisesti ja asialle omistautuneesti tiiviissä tahdissa. Jokainen työpajapäivä alkaa aamusta ja kestää noin puoli päivää.
Työpajoihin on hyvä osallistua kaikki päätöksentekoon vaikuttavat henkilöt. Redandbluen osalta tiimiin osallistuu työpajan fasilitaattori ja mahdollisesti toinen suunnittelija.
Työpajoihin voidaan kutsua vierailevia asiantuntijoita aiheen ympäriltä.
Sprintin jälkeen koko tiimillä on selkeä näkemys siitä mitä brändin tulee viestiä ja mihin brändin olemus kiteytyy. Perinteisesti brändityössä kiteytettävät osiot kuten missio, visio ja arvot määritetään nykyaikaisella twistillä.
Sprintin ansiosta on helppo siirtyä varsinaiseen suunnitteluvaiheeseen, koska kaikilla osapuolilla on samanlainen ymmärrys brändin ytimestä.
Yritysilmeen suunnittelu
Hyvä yritysilme tulkitsee yrityksen strategiaa – se näyttää mihin yritys uskoo, mitä se tekee ja miksi. Hyvä yritysilme on tunnistettava, mieleenpainuva ja erottuu kilpailijoista edukseen.
Yritysilmeen rakennuspalikat
- Logosuunnittelu
- Typografia ja väripaletti
- Kuvakonseptin suunnittelu
- Kuvitus- ja kuvauspalvelut
Palvelumuotoilu osana suunnitteluprosessia
Palvelumuotoilu ei ole yksittäinen prosessi tai metodi, vaan työkalupakki tai kokoelma menetelmiä, joiden avulla kartoitetaan käyttäjien tarpeita ja parannetaan käyttökokemusta.
Kun tuotetta, palvelua tai liiketoimintaprosessia tarkastellaan palvelumuotoilun keinoin, keskiössä on loppukäyttäjä. Loppukäyttäjän tarpeita kartoitetaan esimerkiksi varjostamalla, havainnoimalla, käyttäjätestaamalla tai haastattelemalla kohderyhmän edustajia. Näillä keinoilla pyritään löytämään erilaisia kontaktipisteitä, joissa kokemusta voidaan parantaa ja poistaa mahdollisia esteitä hyvän käyttökokemuksen tai ostopäätöksen tieltä.
Keskiössä loppukäyttäjä, eli ihminen
Parhaiten tuotteesi ja palvelusi tuntee sen loppukäyttäjä. Asiakasymmärryksen avulla luodaan tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat kysyntään ja parantavat käyttäjien arkea. Asiakasymmärrykseen nojaava suunnittelu toimii palvelumuotoiluprosessin lähtökohtana, jolloin varmistetaan onnistunut lopputulos sekä mutkaton ja intuitiivinen käyttökokemus. redandbluen palvelumuotoiluprosessissa asiakasymmärrystä kerätään sekä tutkimuksen, haastattelun että datan avulla.
Brändin jalkautus
Graafinen suunnittelu
Tarjoa ihmisille ilmeesi mukaisia kohtaamispisteitä jokaiseen kanavaan. Graafisen suunnittelun alueeseen kuuluu tuotanto olemassa olevan yritysilmeen pohjalta.
Esimerkkejä suunnittelmistamme materiaaleista
- Käyntikortit
- Kirjelomakkeet
- Esitteet ja oppaat
- PowerPoint- ja Word-pohjat
- Sosiaalisen median kuvat
- Roll-upit
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä
Petteri Laamo
Head of Design, Co-FounderYhteydenottolomake (Brändäys ja yritysilme)
luodaan yhdessä kestävää kasvua
Redandbluen kanssa ideat heräävät eloon. Tarjoamme asiantuntijatietoa ja intohimoa projektisi menestykseen.