Palvelu

LinkedIn-mainonta

Linkedin-mainonta on tehokas tapa saavuttaa ammattilaisia ja johtajia tarkalla kohdennuksella.

LinkedIn-mainonta – Näy ammattilaisille

LinkedIn-mainonta on helppo tapa tavoittaa B2B-päättäjiä sekä muita tarkasti kohdennettuja ammattilaisia. LinkedInissä mainostaminen soveltuu erityisesti B2B-toimijoille, rekrytointiin ja ajatusjohtajuuteen.

Meillä redandbluessa on vuosien kokemus LinkedIn-markkinoinnin suunnittelusta, rakentamisesta, optimoinnista ja analysoinnista. Tunnemme tehokkaimmat LinkedIn-markkinoinnin keinot ja parhaat käytännöt. Asiakkaihimme kuuluu B2B- ja B2C-yrityksiä, verkkokauppoja, kuntia sekä säätiöitä ja muita non-profit-toimijoita. 

Tarvittaessa voimme myös auttaa LinkedIn-tilin ja mainostilin avaamisessa.
Katso myös muut kasvumarkkinoinnin palvelumme sekä sosiaalisen median markkinoinnin palvelumme.

LinkedIn on työelämän ykköskanava

LinkedIn on ammattilaisten sosiaalinen verkosto, joka helpottaa eri alojen ammattilaisten vuorovaikutusta, ammatillista kehittymistä ja työpaikkojen löytämistä. Se on erityisen hyödyllinen niille, jotka haluavat rakentaa ja ylläpitää ammatillisia suhteita ja olla ajan tasalla alojen uutisista ja trendeistä. Vuonna 2022 LinkedInissä oli yli 1,6 miljoonaa suomalaista. Johtoportaan tavoittamisessa Linkedin on kaikista sosiaalisen median kanavista ylivoimaisesti tehokkain.

Maksutonta, orgaanista näkyvyyttä on LinkedIn-maailmassa vaikea saavuttaa, joten Linkedin-mainostaminen on järkevä ja tehokas vaihtoehto tavoitteiden saavuttamiseen.

LinkedIn-mainonta kohdennetusti

LinkedIn-mainonta kohdennetusti voi olla erittäin tehokasta ja sen teho perustuu erittäin tarkkoihin kohdennuksiin. Eri kohdennuksia yhdistelemällä saadaan halutun tarkkoja kohderyhmiä, jotka sopivat tavoitteisiin. Kohderyhmän minimikoko on 300 henkilöä, joten LinkedInissä voi halutessaan viestiä myös todella spesifille kohderyhmälle.

LinkedIn-mainostaminen mahdollistaa kohdennukset esimerkiksi seuraavien ominaisuuksien perusteella:

  • Titteli
  • Osaaminen (käyttäjän nimeämät taidot)
  • Toimiala
  • Senioriteetti
  • Yrityksen nimi 
  • Yrityksen koko

Lisäksi kohderyhmiä voidaan rakentaa manuaalisesti esimerkiksi verkko- tai Linkedin-sivullasi käyneistä käyttäjistä (retargeting ) tai sähköpostilistoista. Näistä yleisöistä voidaan vielä rakentaa samankaltaisia laajempia yleisöjä.

LinkedIn-mainonnan hinta

LinkedIn-mainonta saattaa olla jonkin verran muita sosiaalisen median kanavia kalliimpaa. Hinnoissa on kuitenkin selkeästi tultu alaspäin viime vuosien aikana. Hinnoissa on myös melko suurta vaihtelua esimerkiksi alasta tai kohderyhmän senioriteetista riippuen.

Vaikka LinkedIn-mainonnan hinta voi olla kalliimpaa kuin muilla mainosalustoilla, sen avulla tavoitettu ammatillinen yleisö on usein arvokkaampi liidien hankinnan kannalta. Tämä tekee LinkedInistä houkuttelevan vaihtoehdon niille, jotka pyrkivät laadukkaisiin ja liiketoiminnallisesti merkityksellisiin liideihin tai tunnettuuden kasvattamiseen tietylle kohderyhmälle.

LinkedIn-mainonnan mainosmuodot

LinkedInissä on monia eri tarkoituksiin sopivia mainostyyppejä

  • Mainostettu julkaisu. Postaus näkyy käyttäjien normaalissa postausvirrassa.
  • Videomainos. Mainostettu videojulkaisu, joka näkyy käyttäjien normaalissa postausvirrassa.
  • Karusellimainos. 2-10 selattavaa kuvaa, joiden alapuolella on linkit laskeutumissivuille.
  • Dokumenttimainos. Sponsoroitu julkaisu, jonka materiaalina on dokumentti.
  • Tekstimainos. LinkedInin työpöytäversion yläosassa tai sivupalkissa esiintyviä pieniä mainoksia. Pienempi näkyvyys ja tehokkuus, mutta halvemmalla hinnalla.
  • Liidilomakemainos. Mainos, jonka liitteenä on lomake. Tehokas esimerkiksi liidien keräämiseen tai sähköpostilistan kasvattamiseen.
  • Tapahtumamainos. Postausvirrassa näkyvä tapahtumaa mainostava julkaisu.
  • Dynaamiset Spotlight-mainokset.  LinkedInin työpöytäversion yläreunassa näkyvä mainos, joka voi sisältää vastaanottajan omia tietoja.
  • Viesti- ja keskustelumainokset. Käyttäjien chat-inboxiin ilmestyvät tekstimainokset. Ei saatavilla EU:ssa mainostettaessa.

Miksi valita redandblue LinkedIn-mainonnan kumppaniksi?

Kokemus: vankka kokemus LinkedIn-mainonnasta ja sen parhaista käytännöistä.
Läpinäkyvyys: Seuraamme ja analysoimme jatkuvasti tuloksia ja suunnittelemme niiden perusteella toimenpiteitä.
Tulokset: olemme saavuttaneet merkittävää kasvua liikenteessä, konversioissa ja liideissä lukuisille asiakkaillemme.

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä pian.

Ota yhteyttä LinkedIn-mainonnasta

Kysy lisää – me vastaamme

Paavo Virta

Paavo Virta

Head of Growth Marketing, Partner
Puhelin 040 530 1233
Sähköposti paavo@redandblue.fi

Yhteydenottolomake

Name(Pakollinen)
0 / 600 merkkien enimmäismäärästä
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.